عصر خودرو

مشارکت اروپایی ها با شرکت تاسیسات دریایی ایران در اجرای طرح های گازی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران گفت: این شرکت به منظور اجرای پروژه های بخش انرژی، در حال مذاکره با شرکت های بین المللی به ویژه شرکت های اروپایی است.

مشارکت اروپایی ها با شرکت تاسیسات دریایی ایران در اجرای طرح های گازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم رحمانی یکشنبه اظهار کرد: پیش از این، ساخت سکوهای گازی یا نفتی نظیر سکوی فروزان به وزن هفت هزار تن در کشور کره جنوبی انجام می شد ولی اکنون این توان در داخل کشور وجود دارد.
    وی افزود: امسال در مجموع پنج سکوی فازهای مختلف پارس جنوبی تکمیل شده و بارگیری می شود که سکوی 19C که پیش از این به دریا حمل شده بود، آماده بهره برداری است.
    وی گفت: سکوی 19 A که هفته گذشته بارگیری شد و سکوی فاز 21 پارس جنوبی که روز گذشته بارگیری شد، در مدت هفت روز بر بارج تحکیم و استقرار می یابد و 14 تیر به دریا حمل شده و عملیات نصب آن از 20 تیر آغاز می شود.
    مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران افزود: با نصب پنج سکوی پارس جنوبی در امسال، روزانه بیش از 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت استحصال گاز کشور افزوده می شود که با تحقق این مهم، امسال تحقق ارزش افزوده 10 میلیارد دلاری دور از انتظار نیست.
    وی گفت: برای فاز 19 پارس جنوبی حدود هشت میلیون نفر ساعت کار شده و برای احداث سکوهای 20 و 21 حدود هفت میلیون نفر ساعت کار انجام شده و حدود 12 هزار نفر ساعت کارگر در روز مشغول بکار بوده اند.
    رحمانی اظهار کرد: طرح هایی که اکنون در این شرکت در حال اجراست، در سال های گذشته و پیش از تحریم ها با قیمت چند برابری از سوی شرکت های خارجی انجام می شد.
    عملیات بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز روز شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان نفتی کشوری و استانی از یارد خرمشهر آغاز شد.

    برچسب ها