عصر خودرو

اولین دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی منتشر شد

سایه رتبه بندی بر شرکت های بورسی

عصر بازار- اولین دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی ازسوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران به منظوراشراف سرمایه گذاران ازمیزان ریسک شرکتها و اعتبار آنها برای سرمایه گذاری منتشر شد.

سایه رتبه بندی بر شرکت های بورسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش خبرنگار «عصربازار»، امروز، دکتر محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نشستی از آغاز فرایند صدور مجوز موسسات رتبه بندی خبر دادو اعلام کرد: سازمان بورس آمادگی لازم را جهت ثبت موسسات رتبه سنجی ایرانی با توجه به قوانین منتشر شده درروزهای آتی دارد.
    به گفته وی، بر اساس بند بیست و یکم ماده یک قانون بازار اوراق بهادار، یکی از نهادهای تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، موسسات رتبه بندی اعتباری است؛ بر همین اساس نهمین نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با عنوان موسسات رتبه بندی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.
    موسسات رتبه بندی وظیفه سنجش میزان ریسک سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی و اعلام آن به سرمایه گذاران را بر عهده دارند.
    افراد حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی که تمایل دارند در ایران موسسه رتبه بندی ثبت کنند، می توانند از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به کسب مجوز فعالیت اقدام کنند.
    یادآور می شود علاقه مندان با حداقل سرمایه پنج میلیارد تومان و احراز شرایط لازم، می توانند برای ثبت موسسه رتبه بندی و دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند.

    برچسب ها