عصر خودرو

بررسی فهرست جدید قیمت ها؛

پلی استایرن ها بیشترین کاهش نرخ را داشتند

عصر بازار- مقایسه قیمت محصولات پلیمری در تاریخ ۲۳ خرداد و ۶ تیر نشان می دهد که بهای اکثر محصولات روندی نزولی داشته اند.

پلی استایرن ها بیشترین کاهش نرخ را داشتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افت قیمت متعلق به پلی استایرن معمولی با 5 درصد افت نسبت به دو هفته گذشته است. این کالا از رقم 4 هزار و 159 تومان به 3 هزار و 953 تومان رسیده است.

    پلی استایرن مقاوم نیز در رده دوم بیشترین کاهش قیمت قرار دارد، این کالا نسبت به دو هفته قبل 167 تومان کاهش نرخ داشته و از رقم 4 هزار و 284 تومان به 4 هزار و 169 تومان رسیده است.

    پی وی سی ها نیز به میزان 3 درصد نسبت به دو هفته قبل کاهش نرخ داشتند، پلی پروپیلن های شیمایی 2.6 درصد و پلی اتیلن سنگین اکستروژن هم 1.8 درصد نسبت به دو هفته قبل کاهش نرخ داشتند.

    در همین حال پلی پروپیلن های نساجی هم از رقم 3 هزار و 145 تومان به 3 هزار و 96 تومان رسیدند. پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و بطری نیز به ترتیب 0.9 و 0.6 درصد نسبت به دو هفته قبل کاهش نرخ داشتند.  در همین حال کمترین افت قیمت نیز متعلق به پلی اتیلن سنگین بادی با 0.2 درصد کاهش است، به طوری که این کالا از رقم 3 هزار و 607 تومان به 3 هزار و 601 تومان رسید.

    البته تعداد محدودی از پلیمرها مانند پلی اتیلن های سنگین تزریقی، دورانی، پلی استایرن های انبساطی، پلی اتیلن های سنگین فیلم و پلی اتیلن های سبک فیلم و خطی نسبت به دو هفته قبل با افزایش قیمت روبه رو شدند، به طوری که بیشترین افزایش قیمت متعلق به پلی اتیلن های سبک فیلم با 1.2 درصد و پلی اتیلن سبک خطی با 1.1 درصد افزایش بوده است.

    پلی اتیلن های سنگین فیلم نیز از رقم 3 هزار و 576 به 3 هزار و 599 تومان رسیدند، پلی استایرن های انبساطی نیز با 20 تومان افزایش قیمت نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند و پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی نیز 0.2 درصد نسبت به قبل رشد قیمت داشتند.

    دلار هم در محاسبات قیمت پایه محصولات پلیمری روندی ثابت داشت و در محدوده 3 هزار و 462 تومان ثابت ماند.

    برچسب ها