عصر خودرو

هند به دنبال خرید سهام بزرگترین شرکت نفتی روسیه

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی می گویند هند در نظر دارد با خرید بخشی از سهام 'روسنفت ' بزرگترین شرکت نفتی روسیه ،جای پای خود را در قلب بزرگترین تولید کننده و صادرکننده نفت جهان محکم کند.

هند به دنبال خرید سهام بزرگترین شرکت نفتی روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  مسکو همانند عربستان با کاهش قیمت نفت، انتظار دارد با فروش بخشی از سهام 'روسنفت'که 75 درصد از آن متعلق به دولت است ،حدود 700 میلیارد روبل(11 میلیارد دلار) وارد خزانه کند.
    روسیه در چارچوب برنامه تأمین 10 میلیارد دلار سرمایه از راه فروش سهام شرکتهای دولتی، قصد دارد 10.5 درصد از سهام شرکت 'روسنفت' را به بفروشد.
    پیش از این، هند برای خرید دارایی های نفتی در منطقه سیبری، قراردادهایی به ارزش چند میلیارد دلار با این کشور امضا کرده بود.
    شرکت انگلیسی 'بی پی' نیز 19.75 درصد از سهام 'روسنفت' را دراختیار دارد.
    براساس گزارش بلومبرگ ،چنانچه معامله سهام 'روسنفت' با چین و هند قطعی شود ،با گرد هم آمدن سه قدرت بزرگ اقتصادی آسیا (روسیه ،چین و هند)در این شرکت نفتی که قدرت تولید آن اکنون از 'موبیل' بیشتر است ،کمبود بودجه روسیه برطرف می شود.
    چین و هند بعنوان نامزدهای اصلی خرید سهام روسنفت گام هایی برای خرید سهام این شرکت برداشته اند.
    وزیر نفت هند در گردهمایی سالانه 'سن پترز بورگ ' گفته بود که چین و هند رقیب هم نیستند و شرکت های نفتی دو کشور طرحهای مشترک نفتی و گازی را در کشورهای مختلف در حال اجرا دارند.
    وزیر نفت هند گفت که شرکتهای این کشور، خرید سهام شرکت 'روسنفت' روسیه را مورد بررسی قرار می دهند.
    'دارمندرا پرادهان'، روز یکشنبه در سخنانی افزود: در حال حاضر شرکت های علاقمند هندی در حال بررسی پیشنهاد شرکت 'روسنفت' هستنند.
    وی خاطرنشان کرد هند در حال مذاکره با روسیه برای ساخت یک خط لوله گاز در آسیای مرکزی است.
    وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت که روزی که خط لوله گاز روسیه به هند برسد، دور نیست؛ این گامی مهم برای امنیت انرژی ما به شمار می آید.

    برچسب ها