عصر خودرو

با طولانی شدن فرآیند خرید هواپیماهای نو

ایران از سریلانکا هواپیما اجاره می‌کند

عصر بازار- در حالی که ادامه تحریم های بانکی امید دولت ایران برای خرید هواپیماهای نو را کاهش داده است مقامات سریلانکایی از مذاکرات شرکت ایران ایر برای اجاره ۳ هواپیمای مسافربری از این کشور خبر دادند.

ایران از سریلانکا هواپیما اجاره می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مقامات دولت سریلانکا این هفته با مقامات دولت ایران و شرکت ایران ایر دیدار کرده اند تا درباره اجاره 3 فروند هواپیمای ای 350-900 که در دوران دولت قبل درخواست شده بود مجددا مذاکره کنند.

    یک مقام سریلانکایی گفت، مدیرعامل ایران ایر و یک وزیر دولت ایران با اران ویکراماراتنه، معاون وزیر توسعه کسب و کارهای عمومی سریلانکا دیدار کرده اند تا با وی درباره این 3 هواپیما مذاکره کنند.

    وی افزود «این دیدار مثبت بوده است.» مقامات ایران ایر همچنین علاقمند به انعقاد یک موافقتنامه کد مشترک با شرکت سریلانکا ایرلاینز است.

    به گفته ویکراماراتنه، مدیریت سابق سریلانکا ایرلاینز در سال 2013 قراردادی با شرکت ایرباس برای خرید 8 فروند هواپیمای ای 350-900 برای جایگزینی با هواپیماهای پهن پیکر کنونی این شرکت امضا کرد. از این 8 فروند هواپیما، 4 فروند قرار است امسال تحویل داده شوند و 4 هواپیمای بعدی در طی یک بازه زمانی 6 ساله تحویل داده خواهند شد.

    وی در مورد اجاره هواپیما به ایران گفت: «ما پول اجاره یکی از هواپیماهایی را که امسال قرار است تحویل داده شود، دریافت کرده ایم و مذاکره برای دریافت پول اجاره 3 هواپیمای بعدی نیز در جریان است.»

    وی افزود، مقامات ایرانی با مقامات سریلانکایی دیدار کرده اند تا درباره اجاره این 3 هواپیما مذاکره کنند.

    در حالی ایران تلاش دارند از سریلانکا هواپیما اجاره کند که سفارش خرید 230 فروند هواپیمای ایران از دو شرکت ایرباس و بوئینگ به سد تحریم های مالی آمریکا علیه این کشور خورده است.

    برچسب ها