عصر خودرو

ثبت خرید و فروش بیش از ۳۳۸ میلیون اوراق بهادار در فرابورس

عصر بازار- در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیش از ۳۳۸ میلیون و ۳۷۰ هزار ورقه بهادار مورد داد و ستد قرار ‏گرفت.‏

ثبت خرید و فروش بیش از ۳۳۸ میلیون اوراق بهادار در فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در ششمین روز تیرماه با مبادله 338 میلیون و 370 هزار ورقه بهادار در 29 هزار و 132 نوبت به ارزش 736 میلیارد و 40 میلیون ریال به کار خود خاتمه داد.
    امروز ذوب آهن اصفهان با معامله 31 میلیون و 260 هزار سهم به ارزش 80 میلیارد و 750 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت کرد. نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، بانک دی و سرمایه‌گذاری مسکن تهران هم پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.
    آیفکس امروز با طی کردن روند صعودی به میزان 3.2 واحد به عدد 773.8 رسید و بیشترین تاثیر مثبت را سهام پتروشیمی مارون روی این شاخص داشت.
    طبق این گزارش، شرکت‌ آس‌پ در کنار باغمیشه و کیمیای زنجان گستران بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام زغال سنگ طبس، قند چهارمحال و صنایع نسوز توکا با بیشترین افت قیمت روبرو شد.
    در عین حال در بازار اول 52 میلیون و 730 هزار ورقه بهادار به ارزش 78 میلیارد و 850 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد گوهران امید رخ داد.
    همچنین، 93 میلیون و 140 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 224 میلیارد و 800 میلیون ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.
    در روز جاری، اوراق تسهیلات مسکن با افزایش قیمت مواجه شد به طوری که هر ورقه آن در محدوده 858 تا 879 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.
    بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 480 هزار سهم به ارزش 33 میلیارد و 250 میلیون ریال اختصاص یافت.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت 251 میلیارد ریال داد و ستد انجام شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلات این بازار در اختیار اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" به ارزش 115 میلیارد ریال بود. ارزش معاملات تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار بیش از 207 میلیارد ریال بود و بیششترین ارزش معاملات در نماد "اخزا5" رقم خورد.
    گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد پس از ارائه اطلاعات واقعی بودیم و در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده صاحبان سهام و ثبت معاملات توافقی نمادهای معاملاتی شرکت لیزینگ رازی، تابان نیرو سپاهان و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه، متوقف شد.

    برچسب ها