عصر خودرو

در بورس کالای ایران رقم خورد؛

تامین مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریالی پتروشیمی شیراز در یک ثانیه

عصر بازار- در پی استقبال سرمایه گذاران، اوراق سلف موازی اوره شرکت پتروشیمی شیراز که به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال در بورس کالا و به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت منتشر شده بود، در همان ثانیه نخست به فروش رفت.

تامین مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریالی پتروشیمی شیراز در یک ثانیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد اوره گرانول شرکت پتروشیمی شیراز (نوبت اول) امروز یکشنبه 6 تیر ماه سال جاری توسط کارگزاران بورس کالای ایران منتشر شد.

    این اوراق به روش "عرضه گسترده با قیمت ثابت" تا سقف 285,167 تن و با قیمت 7,013,440 ریال به ازای هر تن (7,013,440 ریال به ازای هر قرارداد)، از طریق بورس کالای ایران منتشر و در ثانیه اول به فروش رفت.

    نوع این اوراق با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است.

    هدف از عرضه اوراق سلف استاندارد اوره گرانول شرکت پتروشیمی شیراز، تامین سرمایه در گردش این مجتمع پتروشیمی اعلام شده است.

    قیمت خرید هر اوراق سلف اوره بر مبنای قیمت پایه در عرضه اولیه بر مبنای آخرین قیمت اوره گرانول صادراتی ایران طبق ارقام مندرج در گزارش هفتگی FMB با در نظر گرفتن میانگین نرخ ارز بازار بر اساس استعلام از سه شرکت صرافی معتبر صورت گرفت.

    مهلت سررسید این اوراق 12 ماه پس از تاریخ عرضه اولیه هر نوبت انتشار خواهد شد و تاریخ ارائه در خواست تحویل فیزیکی نیز 10 روز پیش از سر رسید صورت خواهد گرفت.

    قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی 123درصد ضرب در قیمت پایه اولیه اوراق سلف و قیمت اعمال در اختیار خرید تبعی 124 درصد ضرب در قیمت پایه اولیه اوراق سلف در نظر گرفته شده است.

    این در شرایطی است که قیمت خرید بازگردان در معاملات ثانویه نیز برای عرضه اولیه به علاوه 23 درصد سود سالیانه روز شمار در نظر گرفته شده است. همچنین این اوراق سود میان دوره ندارد و مدت قرارداد 12 ماه پس از انتشار اوراق است.

    در پایان اینکه حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی 500 قرار داد معادل 500 تن در نظر گرفته شده که خریداران می توانند محصول را یک ماه پس از سررسید از درب کارخانه تحویل بگیرند.

    برچسب ها