عصر خودرو

صادرات میعانات گازی ایران در ماه آینده کاهش می یابد

عصر بازار- خبرگزاری انگلیسی «رویترز» بر پایه اطلاعات برخی منابع تجاری خود از کاهش صادرات میعانات گازی ایران در ماه آینده میلادی (تیر-مرداد) نسبت به ماه های گذشته خبر داد. صادرات میعانات گازی ایران به همراه نفت پس از اجرای برجام روند افزایشی یافت و به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

صادرات میعانات گازی ایران در ماه آینده کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، میعانات گازی از میدان های گازی به دست می آید و نوعی نفت فوق سبک بسیار مرغوب شناخته می شود که مشتریان فراوانی دارد.
    بتازگی برخی گزارش ها از احتمال کاهش صادرات میعانات گازی ایران به علت افت واردات کره جنوبی حکایت دارد.

    برخی منابع بازرگانی اعلام کردند صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) به پایین ترین میزان در پنج ماه گذشته می رسد، زیرا خرید این سوخت از سوی کره جنوبی کمتر می شود.

    رشد چشمگیر تقاضای میعانات گاز بویژه از سوی کره جنوبی، سبب شد صادرات نفت ایران در ماه ژوئن (خرداد- تیرماه) به بالاترین میزان در چهار سال و نیم گذشته برسد.
    بارگیری میعانات نفت ایران در ماه ژوئن ٤۰٨ هزار بشکه در روز بود که بالاترین رقم از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به شمار می آید.
    برخی منابع با استناد به اطلاعات بارگیری کشتی ها اعلام کردند در ماه ژوئیه، صادرات میعانات گازی ایران با ٣٨ درصد کاهش به ٢٥٢ هزار بشکه در روز می رسد.

    در دوران تحریم ایران فقط مجاز به صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام در روز به چین، هند، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن بود اما محدودیتی برای فروش میعانات گازی نداشت.
    افزون بر میعانات گازی، ایران در خردادماه به طور میانگین روزانه دو میلیون و یکصد هزار بشکه نفت خام نیز به بازارهای اروپایی و آسیایی صادر کرد.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

    برچسب ها