عصر خودرو

ارائه دستاوردهای حوزه نفت و پتروشیمی ایران در دو نمایشگاه امارات و عراق

عصر بازار- مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، از حضور در پاویون محصولات دانش‌بنیان حوزه نفت تولید ایران در دو نمایشگاه امارات و عراق در آبان و بهمن ماه امسال خبر داد.

ارائه دستاوردهای حوزه نفت و پتروشیمی ایران در دو نمایشگاه امارات و عراق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسن قاسمی با اشاره به برگزاری پاویون محصولات دانش‌بنیان حوزه نفت در امارات و عراق اظهار کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سال 95 برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های ADIPEC 2016 و Basra Oil and Gas در دستور کار قرار دارد که هر دو نمایشگاه از جمله رویدادهای معتبر منطقه و دنیا در این حوزه به شمار می‌روند.

    قاسمی درباره زمان برگزاری این دو نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه ADIPEC از 7 تا 10 نوامبر 2016 برابر با 17 تا20 آبان ماه امسال در شهر ابوذبی امارات و نمایشگاه Basra Oil and Gas از 6 تا 8 فوریه 2017 برابر با 18 تا 20 بهمن در شهر بصره عراق برگزار می‌شود.

    به گفته وی، نمایشگاه ADIPEC از برترین نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه است که بیش از 1800 شرکت در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف نفت به معرفی محصولات خود می‌پردازند. از همین رو این نمایشگاه در اولویت معاونت علمی جهت برپایی پاویونی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی حوزه نفت و گاز قرار دارد.

    مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این که تاکنون حدود 17 شرکت دانش بنیان نسبت به حضور در این دو پاویون اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: بر مبنای روال ارائه حمایت در کریدور شرکت‌های دانش بنیان لازم است میزان آمادگی شرکت جهت ورود به بازارهای بین المللی مورد ارزیابی قرار گیرد تا شرکت‌ها با آمادگی بالاتر در نمایشگاه حاضر شوند.

    بر اساس این گزارش، کریدور صادرات، از حضور شرکت‌ها در پاویون محصولات دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران به میزان 70 درصد حمایت می‌کند. این حمایت شامل 70 درصد هزینه‌های اجاره فضا، غرفه‌سازی و حمل و نقل کالای نمایشگاهی است که بصورت بلاعوض و در حین اجرا پرداخت می‌شود. 30 درصد هزینه‌های فوق بعلاوه 100 درصد هزینه‌های رفت و آمد و اسکان باید توسط خود شرکت‌ها تأمین شود.

    بر مبنای هماهنگی‌های صورت گرفته با نمایشگاه توسط کریدور صادرات، فضایی در حدود 70 متر توسط کریدور جهت برپایی پاویون در نظر گرفته شده است و این فضا قرار است به حدود 7 شرکت دانش بنیان اختصاص یابد. همچنین در خصوص نمایشگاه نفت و گاز بصره نیز برنامه کریدور صادرات بر اساس منابع موجود و تعداد شرکت‌ها بزودی نهایی و اعلام می‌شود.

    دانش‌بنیان بودن شرکت، توانمندی مالی شرکت برای تأمین هزینه‌ها،‌ داشتن زیرساخت‌های لازم برای ارتباطات بین‌المللی از قبیل سایت، کاتالوگ و بروشور به زبان انگلیسی، داشتن نماینده‌ای مسلط به زبان انگلیسی و مفاهیم پایه‌ای بازرگانی، داشتن گواهی‌نامه‌های بین‌المللی CE و ISO ، داشتن سابقه صادرات، نداشتن مشکلات حقوق مالکیت فکری IP و  گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات از جمله شرایط انتخاب شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه است.

    برچسب ها