عصر خودرو

میانگین فروش نفت ایران در سال ۲۰۱۶ به ۳۶ دلار رسید

عصر بازار- میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در بازارهای جهانی از دهم دی ماه پارسال (آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی) تا بیست و هشتم خردادماه (هفدهم ژوئن)، به ٣٥ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.

میانگین فروش نفت ایران در سال ۲۰۱۶ به ۳۶ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت در سال 2016 وضع پرنوسانی را تجربه کرد؛ به طوری که قیمت ها به مرز بشکه ای 20 دلار کاهش یافت و بتدریج تا بشکه ای 50 دلار زیاد شد.
    افزایش عرضه نفت که باعث کاهش قیمت ها به زیر 30 دلار شده بود، اکنون به دلیل وقوع بحران در برخی کشورهای تولیدکننده و تعطیل شدن شماری از پروژه های نفتی، به کاهش عرضه نفت مازاد منجر شده است.
    بر این اساس، نفت صادراتی ایران نیز در سال 2016 نوسان زیادی را تجربه کرده است. آخرین قیمت ثبت شده نفت سبک ایران در بیست و هشتم خردادماه (هفدهم ژوئن) ٤٥ دلار و ٥٢ سنت بود اما میانگین قیمت آن از آغاز امسال تا زمان یاد شده ٣٥ دلار و ٩٩ سنت بود.
    ایران پس از اجرای برجام، صادرات نفت خود را افزایش داد و از میزان یک میلیون بشکه در روز به دو میلیون و یکصد هزار بشکه رساند.
    اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گزارش کرد: قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به هفدهم ژوئن با دو دلار و ٦ سنت کاهش به ٤٥ دلار و ٥٢ سنت برای هر بشکه رسید.
    همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران با دو دلار کاهش به ٤٣ دلار و ٥٤ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٣ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه بوده است.
    قیمت سبد نفتی اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) در هفته مورد بررسی، ٤٥ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه بود که نسبت به هفته پیش از آن، دو دلار و دو سنت کاهش نشان می دهد.
    هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به هفدهم ژوئن با دو دلار و ٢٧ سنت کاهش، به مبلغ ٤٧ دلار و ٩١سنت برای هر بشکه معامله شد.
    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با دو دلار و ٤٣ سنت کاهش به ٤٧ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید.
    همچنین قیمت های نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٨٥ سنت و یک دلار و ٩٥ سنت کاهش به ٤٥ دلار و ٦٢ سنت و ٤٥ دلار و ٨٧ سنت برای هر بشکه رسید.
    خبر بازگشت قریب الوقوع نفت خام کانادا به تولید، تاثیر منفی بر قیمت های نفت خام بر جای گذاشته و تاثیر کاهش ذخیره سازی های نفت خام در آمریکا را جبران کرده است.
    از سوی دیگر تا اندازه ای نگرانی بازار در مورد تداوم ناآرامی ها در نیجریه برطرف شده است.
    اکنون بهبود قیمت های نفت خام بسیار شکننده ارزیابی می شود؛ زیرا بازار همچنان با مازاد عرضه روبرو شده و تولید نفت خام در کشورهایی که دچار مشکل شده بودند، در آستانه آغاز دوباره است.

    برچسب ها