عصر خودرو

بررسی معاملات در هفته گذشته؛

جذاب های بازار پلیمر کدام محصولات هستند؟

عصر بازار- بررسی معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته نشان می دهد که حجم معاملات با افزایش به رقم ۴۸ هزارتن رسیده است.

جذاب های بازار پلیمر کدام محصولات هستند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در حالی است که حجم تقاضا نیز با افزایش در هفته گذشته به 184 هزارتن رسید.

    به این ترتیب در هفته قبل معاملات پی وی سی ها، پلی اتیلن های سبک فیلم، پلی اتیلن های ترفتالات، پلی استایرن های معمولی و مقاوم و انبساطی ها و همچنین «ایکس فایو» و «ایکس تری» جذاب بود.

    به گفته کارشناسان بازار، قرار داشتن در فصل مصرف برخی از گریدهای پلیمری مانند پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و مشکلات تولید پی وی سی ها از دلایل رونق این محصولات به شمار می رود.

    با این حال در هفته ای که گذشت پی وی سی ها با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند، برخی از گریدهای پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری مانند 821 و 785 با رقابت معامله شدند. پلی استایرن مقاوم هم با رقابت اندک خریداری شد، اما پلی استایرن معمولی پس از هفته ها وارد سیستم مچینگ شد.

    پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام هم همچنان در کانون توجه خریداران قرار داشتند، به طوری که گرید 020 و 0075 با رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

    در همین حال معاملات پلی پروپیلن ها شرایط عادی و آرامی داشت، به طوری که تنها برخی از گریدها که با حجم های پایین عرضه شده بودند، با رقابت از سوی مصرف کنندگان خریداری شدند، به این ترتیب حجم بالایی از این محصولات وارد سیستم مچینگ شد.

    به گفته کارشناسان بازار، با توجه به کاهش قیمت پلی پروپیلن ها در بازارهای جهانی، بازار داخلی این کالاها هم شرایط آرامی را پشت سر می گذارد.

    با این حال فردا قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام خواهد شد، از این رو اکثر بازیگران این بازار در انتظار اعلام قیمت های پایه به سر می برند.

    برچسب ها