عصر خودرو

وزیر حمل و نقل ترکیه خبر داد

فروش ۸۰ میلیون یورو ریل ترکیه‌ای به ایران

عصر بازار- وزیر حمل و نقل ترکیه گفت در راستای یک قرارداد ۸۰ میلیون یورویی، این کشور از ایران نفت خواهد خرید و در مقابل به تهران ریل راه آهن تحویل خواهد داد.

فروش ۸۰ میلیون یورو ریل ترکیه‌ای به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بینالی ییلدریم، وزیر حمل و نقل، امور دریانوردی و ارتباطات ترکیه گفت در راستای یک قرارداد 80 میلیون یورویی، این کشور از ایران نفت خواهد خرید و در مقابل به تهران ریل راه آهن تحویل خواهد داد.

    ییلدریم روز 26 آوریل برای افتتاح یک مسیر ریلی که توسط منابع مالی اتحادیه اروپا و کمک های مالی ترکیه تکمیل شده بود، به استان کارابوک در منطقه دریای سیاه سفر کرد.

    ییلدریم خاطر نشان کرد ترکیه قراردادی را با ایران برای مبادله ریل راه آهن که در کارابوک تولید می شود با نفت این کشور امضا کرده است.

    وی با اشاره به اینکه این قرارداد از اهمیت فراوانی نه تنها برای استان کارابوک بلکه برای کل ترکیه برخوردار است اظهار داشت: «کارابوک یکی از قدیمی ترین قطب های صنعتی جمهوری ترکیه است... کارابوک اکنون به یک تولید کننده و صادر کننده مهم ریل های راه آهن تبدیل شده است. ما اخیرا یک قرارداد 80 میلیون یورویی با ایران منعقد کرده ایم که به آنها ریل راه آهن بفروشیم. در راستای این قرارداد، پالایشگاه توپراس ترکیه از ایران نفت خواهد خرید. در مقابل نفت خریداری شده، کارابوک ریل راه آهن به ارزش 80 میلیون یورو به ایران خواهد فروخت.»

    برچسب ها