عصر خودرو

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران :

اتفاقی مثبت در واگذاری خودرویی

عصر بازار- بخش خصوصی خارجی برای تعامل با بخش تولیدی داخلی علاقه مند به خصوصی بودن صنعت خودروسازی است.

اتفاقی مثبت در واگذاری خودرویی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید محمد هاشمی نژاد مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص واگذاری 62.2 درصدی شرکت «گروه بهمن» با نماد «خبهمن» که در بورس فعال است به بخش واقعی خصوصی، شرکت «ویسمن موتور» گفت: ترکیب سهامداری یکی از موضوعات مهم در اداره یک بنگاه اقتصادی و تولیدی محسوب می شود.
    وی خاطرنشان کرد: این که سهامدار دارای چه ظرفیتی از لحاظ فنی، تامین مالی، برند، ارتباطات و...  باشد نیز در این امر مهم ارزیابی می شود.
    سید محمد هاشمی نژاد عنوان کرد: بعد از برجام برای کشور یکسری ارتباطات بین المللی ایجاد شد و برخی از نهاد ها و شرکت های خارجی در قالب های مختلف برای تعامل و همکاری با شرکت های داخلی ابراز علاقه مندی کردند.
    مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران ابراز داشت: خرید شرکت های ایرانی می تواند در زمینه ایجاد بازار جدید در منطقه خاورمیانه با محوریت ایران برای شرکت های خارجی موثر باشد.
    وی افزود: فروش دانش فنی از دیگر مزایای این اتفاق خواهد بود.
    این مقام مسئول تصریح کرد: ارتباط گروه بهمن با گروه اصلی و مادر خود « مزدا در شرکت ژاپن»  و «ایسوزو» در برخی موارد با  ایرادات و ملاحظاتی از جمله ، لزوم خصوصی بودن ترکیب سهامداری و دولتی نبودن این بخش در این موضوع وارد می شد.
    سید محمد هاشمی نژاد بیان کرد: بخش خصوصی خارجی برای تعامل با بخش تولیدی داخلی علاقه مند به خصوصی بودن این بخش است.
    وی اذعان داشت: طرف های خارجی علاقه مند به همکاری با بخش خصوصی ایرانی هستند. از سویی، بخش های دولتی با توجه به تغییر دولت ها و برخی از قوانین دست و پاگیر خیلی از مواقع در مذاکرات بین المللی موفق نیستند.
    مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران اظهار کرد: با توجه به این که صنعت خودروسازی برای کشور صنتعی مهم محسوب می شود و نقش مهمی در GDP کشور ایفا می کند در صورتی که بخش خصوصی دانش فنی و ارتباط لازم را داشته باشد به طور قطع شرکت سرمایه گذاری بهمن و صنعت مذکور رشد و توسعه خواهند یافت. 
    این مقام مسئول گفت: در صورتی که تغییر ترکیب سهامداری اتفاق افتد این تغییر منجر به شکوفایی ارتباط با شرکت اصلی «مزدا» می شود. افزون بر این، ارسال دانش فنی، محصولات و هاب منطقه برای صادرات این محصولات نیز می تواند برای گروه، صنعت و مملکت مثبت باشد و در نهایت منجر به رشد اقتصادی شود.
    سید محمد هاشمی نژاد تصریح کرد: چنین موضوعی نیاز  به شفاف سازی کامل دارد چرا که پس از این اتفاق هنوز حدس و گمان هایی وجود دارد و بهتر است  «ویسمن موتور» برنامه های آتی خود را برای مدیریت گروه بهمن اعلام کند .

    برچسب ها