عصر خودرو

افزایش یک میلیون تنی ذخایر طلای معدن موته

عصر بازار- مدیر اکتشافات ایمیدرو گفت: با انجام فعالیت های جدید اکتشافی، یک میلیون تن ذخیره قطعی به ذخایر معدن طلای موته افزوده شد.

افزایش یک میلیون تنی ذخایر طلای معدن موته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، علی اصغرزاده که در حاشیه بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو از معدن طلای موته سخن می گفت، افزود: با توجه به اینکه معدن موته از سال 72 تاکنون مشغول به فعالیت بوده است شاهد کاهش میزان ذخایر و عیار طلای این معدن هستیم از همین رو برای تداوم فعالیت های معدنی اقدام به انجام فعالیت های جدید اکتشافی کردیم که حاصل آن کشف یک میلیون تن ذخیره در معدن چاه خاتون موته است.

    وی  با اشاره به اینکه مجتمع طلای موته دارای 9 معدن طلا است، اظهار داشت: تاکنون تنها معدن چاه خاتون مجوز فعالیت معدنی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته که به تازگی مجوز محیط زیست معدن دره اشکی نیز صادر شده است که این امر خبر خوشی برای توسعه معادن طلا محسوب می شود. به گفته وی معدن دره اشکی نیز با اکتشافات جدید 272هزار تن ذخیره به دست آورده که این میزان با اجرای برنامه های جدید اکتشافی، قابلیت افزایش دارد.
    در ناحیه معدنی «موته» 9 کانسار طلا با ذخیره بیش از یک میلیون و دویست هزار تن و با عیار چهار گرم در تن شناسایی شده است. در سالهای 1370و 1371 عملیات اکتشاف تکمیلی در دو کانسار چاه خاتون و سنجده انجام گرفت و مشخص شد که مقدار سه میلیون تن ذخیره با عیار سه گرم در تن در این دو معدن وجود دارد.
    مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: به زودی با فناوری های جدیدی که با استفاده از مشاور خارجی به دست آورده ایم، شاهد افزایش ذخایر معدنی کشور به ویژه فلزات پایه خواهیم شد.
    معدن طلای موته نخستین کارخانه تولید شمش طلا در کشور است که در شهرستان میمه (شمال غربی میمه و شمال شرقی گلپایگان) در استان اصفهان قرار دارد.

    برچسب ها