عصر خودرو

گزارش میدانی از واکنش بازار سکه و ارز به برکسیت؛

افزایش قیمت سکه و دلار در بازار

عصر بازار- یک روز پس از همه‌پرسی تاریخی در انگلستان که نتایج آن، رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا(برکسیت) بود، بازارهای مختلف نسبت به این رخداد واکنش نشان دادند؛ به گونه‌ای که در بازار ایران نرخ پوند به پایین‌ترین میزان خود طی ماه‌های اخیر رسید و قیمت سکه نیز رکورد جدیدی ثبت کرد که طی دو سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

افزایش قیمت سکه و دلار در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، همان طورکه پیش‌بینی می‌شد پس تحولات انگلستان و اعلام نتایج همه‌پرسی در این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا، بازار سکه و ارز در تهران نسبت به این رویداد جهانی واکنش نشان داد و در پی بازار جهانی نرخ‌ها را با نوساناتی همراه کرد.

    قیمت پوند که تقریبا در ماه‌های اخیر حدود 5000 تومان در بازار فروخته می‌شد امروز - شنبه - در صرافی‌های خیابان فرودسی به پایین‌ترین نرخ خود رسید و 4700 تومان خریداری و 4800 تومان فروخته شد که این قیمت‌ها نشان دهنده سقوط دست کم 200 تومانی نرخ پوند در بازار آزاد است.

    اما به غیر از پوند بازار سکه تمام نیز به رکوردهای جدیدی در سال جاری رسید. سکه تمام طرح جدید به دنبال نتایج همه‌پرسی انگلستان و افزایش انفجاری قیمت طلا در بازار های جهانی با افزایش قیمت همراه شده است.

    سکه طرح جدید در بازار امروز (شنبه) یک میلیون و 50 هزار تومان خریداری و یک میلیون و 60 هزار تومان فروخته می‌شود که بالاترین قیمت برای سکه در سال گذشته و امسال محسوب می‌شود.

    همچنین نیم سکه 518 هزار تومان خریده و 528 هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه نیز  268 هزار تومان خریداری و 278 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    اما نرخ دلار در بازار تهران چندان از این رخداد متاثر نشده و در صرافی‌ها 3460 تومان خرید و 3470 تومان فروخته می‌شود که در مقایسه با قیمت اواخر هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است. طلای 18 عیار نیز بیش از 107 هزار تومان و هر مثقال طلا نزدیک به 467 هزار تومان عرضه می‌شود.

    در میان دیگر ارزها نیز یورو 3850 تومان خریده و 3900 تومان فروخته می‌شود. همچنین لیر ترکیه 1180 تومان خریداری و 1225 تومان فروخته می شود. نرخ خرید درهم امارات 939 تومان و قیمت فروش آن  947 تومان است.

    همچنین هر اونس طلای جهانی که حدود  دلار قیمت داشت به بیش از  1316 دلار  رسیده است.

    طبق مشاهدات امروز، بازار سکه و ارز رونق چندانی ندارد و تقریبا با رکود مواجه است. به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در حال حاضر تمامی دادوستدها با احتیاط انجام می‌شود و  معامله‌گران کار خود را با احتیاط پیش می‌برند، چرا که تا روز دوشنبه تبعات این اتفاق مشخص نیست و از روز سه‌شنبه می‌توان پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص بازارهای جهانی طلا و مسیر حرکت آن اعلام کرد.

     

    برچسب ها