عصر خودرو

لوک اویل روسیه پالایش نفت ایران در ایتالیا را از سر می‌گیرد

عصر بازار- رئیس شرکت لوک اویل روسیه گفت، این شرکت نفتی پالایش نفت ایران در جزیره سیسیل ایتالیا را از سر می گیرد.

لوک اویل روسیه پالایش نفت ایران در ایتالیا را از سر می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس شرکت لوک اویل روسیه گفت، این شرکت نفتی پالایش نفت ایران در جزیره سیسیل ایتالیا را از سر می گیرد.

    واگیت آلکپاروف، رئیس لوک اویل گفت، این شرکت پالایش نفت ایران در پالایشگاه ایساب این شرکت واقع در جزیره سیسیل ایتالیا را از سر می گیرد و آن را جایگزین نفت اورال روسیه می کند.

    آلکپاروف به خبرنگاران گفت: «امروز ما می خواهیم در آنجا (پالایشگاه ایساب) به نفت ایران برگردیم، زیرا در حال حاضر نفت اورال گرانتر از نفت خام ایران است. امروز ما به شکل موثری در حال جاگذاری نفت ایران در پالایشگاه های دیگر هستیم.»

    وی افزود، نفت ایران بهترین گزینه برای پالایشگاه ایساب است، زیرا این پالایشگاه برای مصرف 70 درصدی نفت سنگین ایران و 30 درصدی نفت سبک لیبی طراحی شده است.

    ایران پس از لغو تحریم ها شروع به افزایش همکاری ها در زمینه تجارت و سرمایه گذاری بین المللی کرده است. در ماه آوریل، ایران قراردادی را با شرکت های اروپایی به امضا رساند که به این کشور اجازه می دهد روزانه تا 700 هزار بشکه نفت به اروپا صادر کند. به گفته بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، این قرارداد در طی چند ماه آینده اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها