عصر خودرو

تولید نفت ایران در خلیج فارس افزایش یافت

عصر بازار- یک مقام مسئول اعلام کرد: با تعمیر چاه‌های جدید دریایی، ظرفیت تولید نفت خام ایران در غرب خلیج فارس روزانه ۶ هزار بشکه افزایش یافت.

تولید نفت ایران در خلیج فارس افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در ادامه سیاست افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران در دوران پسا تحریم، ظرفیت تولید نفت خام ایران در خلیج فارس با تعمیر و حفاری چاه‌های جدید حدود 6 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

    در دوران پساتحریم، یک پروژه سه مرحله ای به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت خام در خلیج فارس تعریف شده به طوری‌که در مرحله اول در مرحله اول با اجرای طرح‌های ضربتی، تولید روزانه نفت خام ایران در خلیج‌فارس 32 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

    علاوه بر این در مرحله دوم طرح میان مدت تولید نفت در خلیج فارس افزایش 130 هزار بشکه ای تولید نفت خام و در مرحله سوم و بلند مدت افزایش ظرفیت تولید نفت به بیش از 800 هزار بشکه در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفته است.

    عباس رجب‌خانی رئیس منطقه عملیاتی منطقه بهرگان در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به افزایش 6 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در غرب خلیج فارس، گفت: علاوه بر این یک چاه جدید و خط لوله سکوی میدان نفتی سروش هم هفته گذشته در مدار بهره‌برداری دوباره قرار گرفته است.

    پیش از اعمال تحریم‌ها، رکورد تولید روزانه 810 هزار بشکه نفت خام و رکورد تولید متوسط سالانه 724 هزار بشکه نفت در منطقه خلیج‌ فارس به ثبت رسیده بود که برای تحقق اهداف افزایش تولید نفت در منطقه خلیج فارس افزایش ضریب بازیافت، اجرای طرح‌های تولید ثانویه و جبران کاهش افت طبیعی تولید نفت به عنوان سه سناریوی عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

    برچسب ها