عصر خودرو

آلبرت بغازیان مطرح کرد:

ترفند بانک‌ها برای دور زدن ابلاغیه کاهش نرخ سود سپرده

عصر بازار- آلبرت بغازیان گفت: چه تضمینی وجود دارد که بانک مرکزی بتواند نظارت کافی بر بانک‌ها داشته باشد و این ابلاغیه از سوی همه بانک‌ها رعایت شود.

ترفند بانک‌ها برای دور زدن ابلاغیه کاهش نرخ سود سپرده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، آلبرت بغازیان در مورد کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد و اثر آن بر تولید گفت: با توجه به این که در سال‌های گذشته نرخ تورم در سطح بالایی قرار داشت بنا بر این مشاوران اقتصادی دولت پیشنهاد کردند برای افزایش انگیزه مردم و برای افزایش پس‌اندازها نرخ سود بانکی را افزایش دهند که همسو با آن نرخ سود تسهیلات نیز بالا رفت.

    وی افزود: حال با کاهش نرخ سود پس‌انداز بانک‌ها به 15 درصد باید دید این موضوع چه تاثیری بر تولید خواهد داشت؟

    بغازیان تصریح کرد: هدف دولت اگر بحث سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و افزایش تولیدات است کاهش نرخ تسهیلات نیز باید مد نظر قرار گیرد، این در حالی است که هم اکنون نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات فاصله 7 درصدی دارند.

    وی خاطر نشان کرد: چه تضمینی وجود دارد که بانک مرکزی بتواند نظارت کافی بر بانک‌ها داشته باشد و این ابلاغیه از سوی همه بانک‌ها رعایت شود؟

    وی افزود: بانک‌های مختلف با ترفندهای گوناگون سعی بر این دارند تا سود بیشتری به سپرده‌گذاران خود بدهند تا منابع را در بانک‌ها حفظ کنند اما هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا با تصمیمات منطقی از سوی دولت،  وضعیت تولید در کشور بهبود یابد.

    بر اساس مصوبه‌ای که با حضور بانک‌های خصوصی و دولتی به تایید رسید نرخ سود بانکی برای سپرده‌های یک ساله از اول تیرماه از 18 به 15 درصد کاهش یافت حال باید دید این امر در سال اقتصاد مقاومتی، پیش زمینه رونق بخش تولید و صنعت خواهد بود یا نه؟

    برچسب ها