عصر خودرو

موسسه مشاور مالی ریموند جیمز:

برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید؛ به این ۳ دلیل

عصر بازار- اوج‌گیری قیمت نفت پس از دو سال افت شدید، باعث شده تا قیمت نفت از مرز بشکه‌ای ۵۰ دلار نیز عبور کند، اما موسسه ریموند جیمز و همکاران معتقدند که این قیمت، آغازی برای قیمت‌های بالاتر خواهد بود.

برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید؛ به این ۳ دلیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، مارشال ادکینز، تحلیلگر ارشد شرکت مشاور مالی ریموند جیمز، در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کرد: نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت در پایان سال به طور متوسط بشکه‌ای 80 دلار قیمت خواهد داشت؛ این قیمت بالاتر از سطح پیش‌بینی شده توسط 31 تحلیلگر مورد بررسی بلومبرگ بوده است.

    ادکینز در این خصوص اعلام کرد: «در چند ماه گذشته، ما بیشتر مطمئن شده‌ایم که نزدیک شدن سطح عرضه و تقاضای جهانی نفت، موجب بالارفتن قیمت در سال 2017 خواهد شد. ما معتقدیم که متوسط قیمت نفت در سال 2017 در حدود 30 دلار بیشتر از قیمت‌های کنونی خواهد بود.»

    تیم تحلیلی ریموند جیمز، سه دلیل را عامل افزایش قیمت می‌داند که همگی آنها در ارتباط با عرضه جهانی هستند. نخست، تحلیلگران اعلام کردند که تولید خارج از آمریکا بیش از چیزی که قبلا پیش‌بینی می‌شد، کاهش خواهد یافت. بر اساس این برآورد، در سال 2017 تولید روزانه در حدود 400 هزار بشکه کمتر از برآوردهای ابتدای سال بوده است. این افت تولید بیشتر از سوی چین، کلمبیا، آنگولا و مکزیک خواهد بود.
    ریموند جیمز نوشت: زمانی که فعالیت‌های حفاری سقوط کند، عرضه نفت نیز سقوط خواهد کرد.  ادکینز و تحلیلگران همکار او همچنین اشاره کردند که قطع عرضه ناخواسته در بسیاری از نقاط دنیا در سال 2017 نیز ادامه خواهد داشت و موجب کاهش تولید روزانه 300 هزار بشکه‌ای خواهد شد.

    در نهایت، تولیدکنندگان شیل آمریکا به دلیل موانع موجود از لحاظ نیروی کار و تجهیزان قادر نخواهند بود تا در پاسخ به قیمت‌های بالاتر تولید خود را به همان نسبت افزایش دهند.

    به دلیل کاهش عرضه و همچنین تقاضای جهانی قوی‌تر برای مصرف بنزین، ادکینز معتقد است که قیمت نفت در آینده به بشکه‌ای 80 دلار خواهد رسید.

    برچسب ها