عصر خودرو

افزایش صادرات نفت و گاز به عراق از اهداف شرکت نفت همدان است

عصر بازار- مدیر شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی استان همدان گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات نفت و گاز به کشور عراق از مهمترین اهداف شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی استان همدان است.

افزایش صادرات نفت و گاز به عراق از اهداف شرکت نفت همدان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، صادق فریدی روز پنجشنبه در کمیته عمرانی و انرژی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: همدان یکی از پایلوت های صادرات نفت گاز به عراق تعیین شده است و برنامه ریزی ها برای صادرات دو میلیون لیترنفت گاز به عراق در حال انجام است.
    وی با بیان اینکه به دنبال گرفتن سهم مهمی از بازارهای این کشور هستیم ادامه داد: اجرای سیستم کهاب در انبار نفت برای جلوگیری از هدر رفت بخارات فرآورده بنزین موتور نیز در استان در حال انجام است.
    وی اضافه کرد: در زمانی که در انبارهای ما بنزین تزریق می شود مقدار زیادی به صورت بخارات متصاعد می شود و در داخل جایگاه های استان نیز در حین تخلیه این امر وجود دارد که با اجرای این سیستم این میزان به حداقل می رسد.
    وی کاهش مصرف سوخت های فسیلی و جایگزینی آن با گاز طبیعی را از دیگر برنامه های استان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی شرکت توزیع بیشترین سهم توزیع سوخت استان را به خود اختصاص داده بود اما با گسترش فعالیت شرکت گاز این رقم تغییر یافت و هم اکنون گاز 60 درصد سوخت استان را به خود اختصاص داده و 40 درصد نیاز سوخت استان نیز با توزیع سوخت فسیلی انجام می شود که به دنبال تغییر این رویه برای سوق دادن به سمت مصرف گاز طبیعی هستیم.
    فریدی ادامه داد: اجرای طرح برند سازی جایگاه ها در راستای ارائه خدمات بهتر از دیگر اهداف این شرکت در سالجاری است و در این راستا 44 باب جایگاه سوخت استان مورد بازرسی و اصلاح وضعیت قرار گرفته اند.
    وی بیان کرد: 23 مورد از این جایگاه ها دو منظوره بوده و 21 مورد نیز تک منظوره هستند که تاکنون همه جایگاه های دو منظوره استاندارسازی شده و جایگاه های تک منظوره نیز در حال استاندارسازی هستند.
    وی اظهار کرد: از 45 باب جایگاه سوخت مستقر در استان 25 باب خصوصی و 20 باب نیز غیر خصوصی هستند.
    فریدی برنامه راهبردی اقتصاد مقاومتی در شرکت نفت را در 11 بند عنوان کرد و ادامه داد: روزانه پنج میلیون لیتر از سه فرآورده تولیدی در کشور صادر می شود.
    وی بیان کرد: هم اکنون مصرف سوخت در کشور 72 میلیون لیتر است که 64 میلیون لیتر از آن در داخل تولید می شود و هشت میلیون لیتر نیز با واردات تامین می شود البته بر اساس شرایط مانند افزایش مسافرت ها می توان این رقم واردات را افزایش داد.
    وی گفت: با بهره برداری از پالایشگاه خلیج فارس تا پایان سالجاری می توان در کنار تامین کامل سوخت کشور مازاد آن را نیز صادر کرد.

    برچسب ها