عصر خودرو

پیش بینی تازه از قیمت نفت در تابستان

عصر بازار- وزیر نفت ونزوئلا پیش بینی کرد که قیمت نفت در طول تابستان امسال ۱۰ دلار برای هر بشکه افزایش می یابد.

پیش بینی تازه از قیمت نفت در تابستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، یولیجیو دلپینو روز پنجشنبه (چهارم تیرماه) در مصاحبه با یک شبکه رادیویی محلی ونزوئلایی گفت: قیمت نفت در طول تابستان 10 دلار در هر بشکه افزایش می یابد و تولید نفت خام این کشور آمریکای جنوبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ٦ ماه آینده تا 200 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: افزایش تقاضا و کاهش عرضه در بازار در ماههای آینده می تواند قیمت این کالای راهبردی را افزایش دهد.

    به گزارش رویترز، قیمت نفت در بازارهای جهانی در طول ٢ سال گذشته به کمترین حد خود در 12 سال گذشته رسید و اقتصاد بسیاری از کشورهای تولید کننده نفت خام را که نظام اقتصادی آنها به شدت وابسته به درآمدهای نفتی بود را با مشکلات عدیده ای روبرو کرد.

    وی گفت: افزایش 2 میلیون بشکه ای تقاضا و کاهش یک میلیون بشکه ای عرضه در بازار به این معناست که قیمتها افزایش می یابد و شد قیمت حدود 10 دلار برای هر بشکه خواهد بود.
    دل پینو تصریح کرد: شرکت ملی نفت ونزوئلا تلاشهای گسترده ای را برای افزایش تولید نفت خام این کشور در پیش گرفته است.

    وی ادامه داد: ما هیچ شکی نداریم که طی 6 ماه آینده تولید نفت ونزوئلا 150 تا 200 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و با این توصیف، کاراکاس به ظرفیت تولید خود یعنی روزانه 2 میلیون و 900 هزار بشکه نزدیک می شود.
    قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نفت در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز پنجشنبه (سوم تیر ماه) بازار نفت با ٢,١ درصد افزایش به 50 دلار و 91 سنت برای هر بشکه رسید.

    برچسب ها