عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۱۹)

نشریه اشپیگل: برگزیت و 'جمعه سیاه' در بازارهای مالی آلمان

عصر بازار- نشریه اشپیگل در آلمان در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛ در خبری با عنوان 'جمعه سیاه در آلمان' از بزرگترین سقوط مالی آلمان در طی ۸ سال اخیر خبر داد.

نشریه اشپیگل: برگزیت و 'جمعه سیاه' در بازارهای مالی آلمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این نشریه گزارش داد که در پی رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، بازار سهام آلمان بزرگترین سقوط خود را از زمان بحران مالی اروپا یعنی سال 2008 تجربه کرده است.
    شاخص بورس سهام آلمان در اولین دقایق فعالیت امروز خود از ساعت نه صبح، با 10 درصد سقوط ، جمعا به 9233/48 امتیاز رسید .
    اشپیگل ادامه داد: چیزی که مشهود بود یک سوم بازارهای سهام آلمان موسوم به داکس سقوط کرد. بانک ها شرکت های خودرو سازی و شرکت های انرژی سقوط قابل توجهی داشته اند. دویچه بانک 16 و کامرز بانک 17 درصد سقوط داشتند و سهام شرکت های خودرو سازی آلمانی که به انگلیس صادرات خودرو داشتند با کاهش چشمگیر شام خود مواجه شدند.
    این نشریه آلمانی افزود: با این وجود شرکت های آلمانی نهادهای اقتصادی و بانک ها نگرانی خود را قبلا ابراز کرده بودند و نسبت به خروج سرمایه گذاری ها و شرکت های آلمانی از بریتانیا هشدار داده بودند.
    در همین حال کارشناسان معتقدند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن به عنوان قطب مالی و بانکی در جهان جایگاه خود را احتمالا به فرانکفورت واگذار کند.
    در همین رابطه نیز بانک های مرکزی اروپا و دیگر بانک های مرکزی کشورهای اروپایی نیز برنامه های اضطراری دارند.
    خبرگزاری آلمان در جواب به این تصمیم انگلیس اعلام کرد: قرار است امروز وزیر دارایی آلمان ولفگانگ شویبله با همتایان کشورهای جی 7 با هدف هماهنگی اقدامات بعدی تماس تلفنی داشته باشد.
    یکی از اقدامات می تواند تزریق کمک های مالی بانک های مرکزی به بازارهای مالی جهانی باشد. در بدترین شرایط نیز احتمال تعطیلی بورس وجود دارد..

    برچسب ها