عصر خودرو

کنفرانس « مجمع انرژی اقتصادهای رو به رشد»؛

دعوت کاردار ایران در لندن برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشورمان

عصر بازار- کاردار ایران در لندن در کنفرانس « مجمع انرژی اقتصادهای رو به رشد» به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تولید برق و انرژی‌های تجدیدپذیر کشورمان پراخت.

دعوت کاردار ایران در لندن برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشورمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدحسن حبیب‌اله‌زاده با اشاره به این که در برنامه ششم توسعه کشور اهمیت زیادی برای افزایش رشد اقتصادی قابل شده است و با توجه به نقش کلیدی تولید انرژی در این خصوص، افزایش ظرفیت تولید  برق در کشور را یکی از اولویت‌های وزارت نیرو برشمرد و خاطرنشان کرد: چشم انداز آتی سبد تولید برق ایران بر مبنای تولید متنوع نیروی برق از نیروگاهای خورشیدی، بادی، و سیکل ترکیبی تدوین شده است. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران  تصمیم دارد در هفت سال آینده بالغ بر 50 میلیارد دلار در صنعت برق شامل تولید برق و شبکه انتقال سرمایه‌گذاری کند.

    کاردار کشورمان در لندن با اشاره به ظرفیت 75 هزار مگاواتی کنونی تولید برق در کشور و برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای افزایش آن تا سقف 105 هزار مگاوات در چند سال آینده، برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های حرارتی، انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی و زمین گرمایی) هم‌چنین توسعه نیروگاه‌های سی.اچ. پی (تولید هم‌زمان برق و حرارت) در سواحل کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: تضمین وزارت نیرو برای خرید برق و تامین سوخت از مزیت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در ایران است.
    حبیب‌اله‌زاده یکی از شرایط مهم در مذاکراه با شرکت‌های‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران را انتقال تکنولوژی جدید و استفاده از تولیدات سازندگان ایرانی و بومی‌سازی فن‌آوری نوین در کشور برشمرد.
    او با تشریح مزیت‌های ایران برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق شامل ساخت نیروگاه و خطوط انتقال نیرو به ظرفیت‌های ایجاد شده برای تبادل انرژی الکتریسیته با کشورهای همسایه اشاره و به شرکت‌های علاقمند توصیه کرد که با نگاه سرمایه‌گذاری منطقه‌ای در زمینه تولید برق به بازار ایران وارد شوند.
    کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس پروژهای مربوط به جلوگیری از اتلاف انرژی و نیز سرمایه‌گذاری در زمینه نوسازی و تجهیز نیروگاهای موجود را از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو کشورمان برای همکاری با شرکت سرمایه‌گذار خارجی برشمرد.
    وی با بیان این که در حال حاضر صدها پروژه در ایران به ویژه در بخش نفت و گاز، برق، منابع آب و فاضلاب، محیط زیست، منابع طبیعی و حتی انرژی هسته‌ای آماده اجراست گفت: بی‌تردید شما نمی‌توانید چنین مجموعه متنوعی از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را در یک کشور جمع کنید و این تنوع بزرگ از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یک کشور به‌گونه‌ای است که ممکن است تنها در هر قرن یکبار تکرار شود.
    کنفرانس دو روزه «مجمع انرژی اقتصادهای رو به رشد» با حضور تعدادی از وزیران و مقامات اقتصادی کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و مدیران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و عمومی در حوزه انرژی از کشورهای مختلف جهان در هتل اینترکنتیننتال لندن با تمرکز بر انرژی الکتریسته و انرژی‌های تجدیدپذیر گشایش یافت و کاردار کشورمان در پنل اختصاصی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.
    در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی،  نمایشگاهی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده انرژی و برق برگزار شد.

    برچسب ها