عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۴)

ارزش پوند دربرابردلاربه پایین ترسطح خود درسه دهه گذشته رسید

عصر بازار- شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' به دنبال اعلام نتایج اولیه همه پرسی خروج و یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا گزارش داد: ارزش پوند در برابر دلار در بیش از سه دهه گذشته به پایین ترین سطح خود رسید.

ارزش پوند دربرابردلاربه پایین ترسطح خود درسه دهه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سی ان ان روز جمعه گزارش داد: ارزش پوند در برابر دلار 13.23 (سیزده و بیست و سه صدم) درصد کاهش یافت و هر پوند به رقم 1.326دلار رسید.
    سی ان ان گزارش داد : این میزان کاهش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار از سال 1985 میلادی بدین سو بی سابقه بوده است.
    این شبکه تلویزیونی گزارش داد: رسانه های انگلیسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را پیش بینی می کنند.
    سی ان ان در ادامه افزود: تا این لحظه از شمارش این همه پرسی، 51.82 درصد رای به خروج و 48.18 درصد رای به ماندن در اتحادیه اروپا را داده اند.
    این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داد: شاخص سهام بورس ژاپن 'نیکی' با شوک این همه پرسی مواجه شده و با 'هشت' درصد کاهش به رقم 14هزار و 939 رسید.
    سی ان ان افزود: هم اکنون ساکنان خانه شماره 10 'داونینگ استریت' لندن تحت فشار شدید سیاسی و اقتصادی ناشی ازنتایج این همه پرسی قرار دارند، که اکنون چگونه باید با آن مواجه شد.
    بر اساس این گزارش، همه پرسی خروج و یا ماندن انگلیس دراتحادیه اروپا روزگذشته (پنجشنبه) 23 ژوئن برابر با سوم تیرماه برگزار شد.
    طبق آمار منتشرشده، بیش از 46 میلیون نفر برای شرکت در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا ثبت‌نام کرده‌ بودند که در نوع خود، یک رکورد محسوب می‌شود.

    برچسب ها