عصر خودرو

در هفته چهاردهم سال ۹۵

حجم معاملات بازار فرابورس ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- حجم معاملات فرابورس در هفته چهاردهم سال جاری با ۲۰ درصدی همراه شد و به ۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ورقه بهادار رسید.

حجم معاملات بازار فرابورس ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس هفته گذشته را با رشد 20 درصدی حجم و 6 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن به پایان برد و 2 میلیارد و 433 میلیون ورقه بهادار به ارزش 7 هزار و 878 میلیارد ریال داد و ستد شد.
    حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول با رشد 9 درصدی حجم و در مقابل 12 درصد افت ارزش همراه شد و 444 میلیون ورقه بهادار به ارزش 768 میلیارد ریال داد و ستد در آن انجام شد؛ این در حالی است که در بازار دوم 628 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 614 میلیارد ریال مبادله شد که این وضعیت حاکی از رشد 48 درصدی حجم و 8 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن است.
    این گزارش حاکی است، در بازار پایه نیز حجم و ارزش معاملات، 15 و 18 درصد افزایش را تجربه کرد و خرید و فروش یک میلیارد و 336 میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار میلیارد ریال در این بازار به ثبت رسید.
    در هفته معاملاتی منتهی به 2 تیرماه در بازار ابزارهای نوین مالی، انواع صکوک، ETF و اوراق تسهیلات مسکن مبادله شد و حجم معاملات این بازار 36 درصد کاهش پیدا کرد اما ارزش این معاملات 5 درصد افزایش یافت و به 3 هزار و 495 میلیارد رسید.
    طبق این گزارش، در روز یکشنبه گذشته 5 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید برای نخستین بار در بازار اول عرضه و 100 میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم 1080 ریال وارد بازار شد.
    علاوه بر این، بلوک 60 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل به ارزش 4580 میلیارد ریال در روز سه‌شنبه واگذار شد.
    آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته همانند چهارشنبه گذشته نمایشگر عدد 777 بود اما ارزش بازار با اندکی افت، رقم 938 هزار و 27 میلیارد ریال را نشان داد.
    گروه فلزات اساسی در هفته چهاردهم سال 95 با در اختیار داشتن 26 درصد از معاملات بازار سهام، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه بانک‌ها سهم 14 درصدی از معاملات داشت و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با معاملاتی به ارزش 220 میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.
    این گزارش می‌افزاید طی 5 روز معاملاتی این هفته، بالاترین حجم مبادلات روزانه در روز دوشنبه با داد و ستد 572 میلیون اوراق بهادار، جا به جا و بیشترین ارزش معاملات به میزان 3 هزار و 80 میلیارد ریال در همین روز ثبت شد. همچنین در مدت یاد شده، سهم بازار دوم از کل ارزش بازار فرابورس 45 درصد و سهم بازار اول 11 درصد بود.

    برچسب ها