عصر خودرو

نظربایف:

سازمان شانگهای مهمترین سازمان اوراسیا است

عصر بازار- رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به همکاری اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه سازمان همکاری شانگهای آن را مهمترین سازمان اوراسیا عنوان کرد.

سازمان شانگهای مهمترین سازمان اوراسیا است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در گفت‌وگو با شبکه «روسیه 24» سازمان همکاری شانگهای را یکی از سازمان‌های بسیار مهم در فضای اوراسیا عنوان کرد.

    وی گفت: همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه بخش اصلی همکاریهای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای می‌باشد.

    نظربایف در بخش دیگر از این مصاحبه افزود: در سال 2017 میلادی بیست و پنجمین سالگرد تعطیلی مرکز آزمایش‌های هسته‌ای قزاقستان است.

    وی اضافه کرد: به این دلیل قصد داریم تا دانشمندان هسته‌ای و سیاستمدارن مختلف را به قزاقستان دعوت کرده و بار دیگر جامعه جهانی را از تهدید بمب‌های هسته‌ای برای بشریت آگاه سازیم.

    رئیس جمهور قزاقستان ادامه داد: فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای موجود در دنیا علاوه بر خطر برای محیط زیست و گرم شدن هوا می‌توانند 3 مرتبه کل جهان را از بین ببرند.

    شانزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای از امروز در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود.

    سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

    اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

    ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج نیز از تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 (10 ژوئیه سال 2015 میلادی) به صف ترکیه و سریلانکا پیوستند و شریک گفت‌وگو با این سازمان شدند.

    در تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 (10 ژوئیه سال 2015 میلادی) در نشست اوفا (روسیه) تصمیم گرفته شد که تدابیر پذیرفتن هندوستان و پاکستان به عضویت سازمان همکاری شانگهای آغاز شود.

     

    برچسب ها