عصر خودرو

خرید تضمینی ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی

عصر بازار- معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید تضمینی ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان این استان تا کنون خبر داد.

خرید تضمینی ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نامدار صیادی  اولویت کاری بخش کشاورزی را در شرایط کنون برداشت محصول گندم دانست و اظهار داشت: گندم تامین کننده نان که قوت غالب مردم است از اهمیت بالایی برخوردار بوده لذا تمامی امکانات بخش کشاورزی استان از نیروی انسانی گرفته تا امکانات مادی این سازمان را برای برداشت مناسب گندم بسیج کرده ایم.

    وی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان لرستانی را از ابتدای فصل برداشت تا کنون حدود 118 هزار تن برشمرد و بیان داشت: پیش بینی می شود در سال جاری 400 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

    معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان میزان گندم خریداری شده از کشاورزان لرستانی را در سال گذشته حدود 317 هزار تن دانست و افزود: اگر طی سال زراعی جاری 400 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود حدود 500 میلیارد تومان پول وارد بخش کشاورزی و جیب مردم استان خواهد شد که این امر در رونق اقتصادی بخش کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود.

    صیادی با اشاره به اینکه تا کنون حدود 34 هزار تن جو از کشاورزان لرستانی خریداری شده است، عنوان کرد: شیوه خرید گندم از کشاورزان بصورت تضمینی بوده ولی جو با قیمت تضمینی از آن ها خریداری می شود و با توجه به اینکه قیمت تضمینی وارد بورس شده نمی توانیم بابت خرید جو پولی به کشاورزان پرداخت کنیم.

    وی اضافه کرد: قیمت پیشنهادی ما برای خرید هر کیلو جو حدود هزار تومان بوده و اگر قیمت تعیین شده در بورس کمتر از قیمت پیشنهادی ما باشد دولت مابه التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می کند.

    صیادی گفت: پیش بینی می شود طی سال زراعی جاری حدود 150 هزار تن جو از کشاورزان استان خریداری شود.

    معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: تا کنون حدود هزار و 300 تن کلزا از کشاورزان لرستانی خریداری شده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بین دو تا دو هزار و 500 تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

    برچسب ها