عصر خودرو

جاش ارنست:

فروش هواپیما به ایران نتیجه پایبندی تهران به تعهدات خود درقالب برجام است

عصر بازار- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تصمیم شرکت بویینگ به فروش هواپیماهای مسافری به ایران را حاصل مستقیم پایبندی ایران به تعهدات خود در قالب توافقنامه هسته ای سال گذشته و نشانه اشتیاق ایران به تعامل و ارتباط با جامعه بین المللی خواند.

فروش هواپیما به ایران نتیجه پایبندی تهران به تعهدات خود درقالب برجام است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در کنفرانس خبری روز چهارشنبه کاخ سفید یکی از خبرنگاران با اشاره به خبر آزمایش های تازه موشکی از سوی کره شمالی درباره شایعه همکاری های میان تهران وپیونگ یانگ در این خصوص سئوال کرد و جاش ارنست سخنگوی اوباما در پاسخ گفت ارزیابی خاصی در این رابطه در اختیار ندارد اما اگر به مطلبی دال بر صحت این شایعه بر بخورد آن را دراختیار خبرنگاران قرار خواهد داد.
    خبرنگار درادامه پرسید در صورتی که چنین همکاری هایی میان دو کشور وجود داشته باشد واشنگتن چطور حاضر شده است به کشوری که به برنامه های هسته ای کره شمالی که تهدیدی علیه منافع متحدان آمریکا محسوب می شود، هواپیما و فن آوری های هوایی بفروشد.
    ارنست در پاسخ این سوال آمادگی و قبول فروش هواپیما از سوی شرکت بویینگ را یکی از دست آوردهای توافق هسته ای با ایران دانست و گفت این معامله حاصل این حقیقت است که فرسودگی سیستم مسافرت های هوایی ایران و اثرات محتمل ایمنی این فرسودگی بر زندگی مردم ایران موجب نگرانی شده بود و به همین دلیل ایران خواستار خرید هواپیماهای مسافری از این شرکت شد.
    وی افزود: تصمیم به فروش این هواپیماها نمونه و مثال بارزی از این حقیقت است که اشتیاق ایران به همکاری با جامعه بین المللی سبب پایبندی جدی تهران به تعهدات هسته ای خود در چارچوب برجام شده است .
    وی افزود که چنین معامله ای در واقع سودی است که ایران بعد از اطمینان آمریکا از پایبندی تهران به تعهدات خود به آن دست پیدا کرده است.
    ارنست گفت، برغم همه این ها آن دسته از تحریم های آمریکایی که به برنامه های موشکی ایران ربط پیدا می کنند همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند و تا زمانی که ایران به تعهدات بین المللی خود در رابطه با برنامه های موشکی عمل کند بشدت از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعمال خواهند شد.

    برچسب ها