عصر خودرو

مسکو گوی سبقت را از ریاض ربود

کاهش صادرات نفت عربستان به چین

عصر بازار- آمار رسمی گمرک چین نشان می دهد، با کاهش صادرات نفت عربستان به چین، مسکو گوی سبقت را در صادرات این ماده سوختی به پکن ربوده است.

کاهش صادرات نفت عربستان به چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصربازار» به نقل از ایرنا، روسیه عربستان را در صادرات نفت به چین پشت سر گذاشت و به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت به چین لقب گرفت.
    در همین حال، آمار و ارقام ها نشان می دهد که در سه ماه گذشته، صادرات نفت عربستان به چین کاهش داشته است.
    صادرات نفت روسیه به چین به عنوان دومین مصرف کننده عمده نفت خام جهان با جهش زیادی روبه رو بود که این امر درواقع انعکاس دهنده تداوم تقاضای زیاد شرکت های پالایش نفت در چین است.
    پالایشگاه های چینی نفت خام روسی با گوگرد پایین را با کشتی های کوچک تر و نزدیکی به موقعیت جغرافی این کشور نسبت به نفت عربستان ترجیح می دهند، در حالی که نفت صادراتی عربستان به دلیل حجم بزرگ محموله که معمولا در چارچوب معاهده های بلند مدت فروخته می شود، جذابیت چندانی برای مشتری ندارد.
    چین در ماه گذشته میلادی می( اردیبهشت/ خردادماه) روزانه یک میلیون و 240 هزار تن به از روسیه نفت وارد کرده است که افزایشی 33 درصدی را نشان می دهد، درحالی که میزان واردات نفت چین از روسیه در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) حدود یک میلیون و 170 هزار بشکه بوده است.
    این پایگاه خبری در ادامه افزود: واردات نفت خام ایران به چین نیز در ماه می (اردیبهشت/ خردادماه) شاهد رشدی 19 درصدی بود و از 619 هزار و 300 بشکه به صورت روزانه در ماه آوریل (فروردین/ ا ردیبهشت) به 671 هزار و 176 بشکه در ماه می (اردیبهشت/ خرداد) رسید.
    چین در ماه گذشته میلادی واردات نفت را به میزان 39درصد افزایش داد و به حدود 7 میلیون و 590 هزار بشکه در روز رساند که در شش سال گذشته جهش زیادی داشته است.
    روزنامه «گلف نیوز» روز سه شنبه در گزارشی در این خصوص نوشت: عربستان به عنوان بزرگترین کشور صادر کننده نفت خام، محموله های نفتی اش را در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) به پایین ترین میزان ظرف شش ماه رساند.
    دلیل این تصمیم، کاهش میزان خرید شرکت های پالایش نفت فرامرزی از سعودی ها و مصرف مقادیر بیشتری نفت در داخل عربستان بیان شده است.

    برچسب ها