عصر خودرو

ذخایر مس ایران در جهان بی نظیر است

عصر بازار- مدیر اکتشاف معدنی ایمیدرو بر ضرورت خودکفایی در تولید و فرآوری مس در کشور تاکید کرد و گفت: ذخایر مس ایران در جهان بی نظیر است.

ذخایر مس ایران در جهان بی نظیر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، علی اصغرزاده  افزود: ایران در بحث اکتشاف، استخراج و استحصال مس سابقه طولانی دارد.

    وی همچنین با اعلام اینکه یکی از بزرگترین کمربندهای کانی سازی مس جهان در ایران وجود دارد، اظهارداشت: طول این کمربند افزون بر دو هزار کیلومتر است.

    مدیر اکتشاف معدنی ایمیدرو گفت: ایران یک کشور بی نظیر در بحث ذخایر مس در جهان است.

    وی افزود: ایمیدرو هم به تبع این ظرفیتی که در کشور وجود دارد فعالیت های زیادی را روی اکتشافات مس انجام داده است.

    اصغرزاده اظهارداشت: در اثر این اکتشافات ذخایر جدیدی مثل معادن ایجو، چاه مسی، چاه فیروزه،دره زار، دره آلو، دره زرشک و... به ذخایر قطعی کشور اضافه شده است.

    وی گفت: علاوه بر این با هدف شناسایی ذخایر جدید مس از اواخر سال 92 تا به امروز 250 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در سراسر کشور به زیر اکتشاف رفته است.

    مدیر اکتشاف معدنی ایمیدرو افزود: تهیه اطلاعات پایه بخش زیادی از این پهنه ها در استان های خراسان جنوبی، یزد و اصفهان به اتمام رسیده است.

    وی تصریح کرد: تعیین میزان دقیق ذخایر محدوده های معدنی که دارای پروانه های اکتشافی هستند برای مثال استان های خراسان جنوبی، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی از دیگر برنامه های این سازمان است.

    اصغر زاده گفت: مس نسبت به دیگر فلزات آینده روشنی دارد چون این صنعت از توان مناسبی برای تولید اشتغال، ارزش افزوده، رشد اقتصادی و غیره برخوردار است.

    وی با اشاره به این جمله که توان ذخایر غنی مس می تواند افقی روشن فراروی اقتصاد و صنعت کشور ترسیم کند، افزود: معدن کاری مس در ایران از حیث تعداد معدن و کمیت حرف زیادی برای گفتن دارد.

    مدیر اکتشاف معدنی ایمیدرو تصریح کرد: ایران زمین یکی از ذخائر بالقوه مس در جهان را در دل خویش جای داده و این انباشتگی های بالقوه مس از گذشته بسیار دور،‌انگیزه ای برای رونق معدنکاری در این مرز و بوم بوده است.

    وی همچنین با اشاره به این جمله که توسعه صنعت مس با ایجاد صنایع فرآوری و احداث کارخانجات متعدد همراه است، بیان داشت: علاوه بر وجود معادن مس متعدد در سراسر ایران در عین حال پتانسیل قابل توجهی برای شناسایی ذخایر مس در کشور وجود دارد چراکه ایران روی کمربند جهانی مس قرار دارد و اکتشافات گسترده می‌تواند به شناسایی ذخایر جدید مس بیانجامد.

    اصغر زاده اذعان داشت: ایمیدرو اغلب به پهنه هایی ورود پیدا می کندکه بخش خصوصی از این پهنه ها استقبال و تحرکی نشان نمی دهد.

    مدیر اکتشاف معدنی ایمیدرو یادآور شد: ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه ایی سرمایه گذاری اولیه را در پهنه های معدنی به منظور کاهش ریسک و ایجاد جذابیت برای حضور بخش خصوصی برای ادامه سرمایه گذاری فراهم می سازد.

    وی ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران سازمانی است پویا، کارآمد و تاثیرگذار در حوزه معادن و صنایع معدنی که در راستای سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، با نقشی تعیین کننده در اقتصاد کشور به گونه ای عمل می کند تا توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی با توجه به تامین نیازهای کنونی و آتی اقتصادی، اجتماعی و محیطی بخش تداوم یافته و سازمان در رده سازمان های توسعه ای تراز اول دنیا شناخته شود.

    گفتنی است، برنامه «روی خط بازار» کاری از شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می گیرد.

    برچسب ها