عصر خودرو

تثبیت موجودی ذخایر چین، عامل افزایش قیمت جهانی فولاد

عصر بازار- در حالی که کارخانه‌های فولاد سفارشات خود را افزایش داده‌اند، در غیاب رشد موجودی ذخایر فولاد، قیمت این فلز در معاملات آتی چین برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت و در روز چهارشنبه به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسید.

تثبیت موجودی ذخایر چین، عامل افزایش قیمت جهانی فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، هر تن میلگرد ساختمانی برای تحویل در ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای با رشدی 1.2 درصدی 2110 یوآن (320.39 دلار) معامله شد.

    ژائو چائویه، تحلیلگر کالا در شن‌ژن اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران امیدوارند که  بعد از رکود در ماه می، ریسک‌های نزولی روی قیمت کاهش پیدا کند. این در حالی است که سفارشات کارخانه‌ها به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و موجودی ذخایر رشد نکرده است.»

    اتحادیه آهن و فولاد چین اعلام کرد: در روز دوشنبه، موجودی کل پنج محصول فولادی،‌ شامل نورد داغ و میلگرد، در ماه ژوئن به نسبت ماه قبل بدون تغییر در سطح 8126 تنی باقی ماند.

    به طور معمول، ذخایر فولاد چین در بین ماه‌های ژوئن تا آگوست و به دلیل آب وهوای گرم و کاهش ساخت‌وساز افزایش می‌یابد. اما در سال جاری، تقاضای فولاد در بزرگترین مصرف‌کننده فولاد دنیا به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

    پس از رشد 21 درصدی در ماه آوریل، معاملات آتی فولاد در ماه می افتی 22 درصدی داشته است. تقاضا برای این آلیاژ نیز در ماه‌های سپتامبر و اکتبر افزایش یافته است.به دنبال رشد قیمت فولاد، قیمت سنگ‌آهن نیز در این هفته افزایش یافت.

    بر اساس آمار TSI در روز سه‌شنبه، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 10 سنتی 50 دلار و 70 سنت معامله شد.

    قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با رشدی 2.3 درصدی به 382 یوآن رسید.

    برچسب ها