عصر خودرو

در پی استقبال سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا؛

افزایش حجم معاملات آتی سکه ادامه دارد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۶هزار و ۶۸۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به دوشنبه گذشته رشد ۱۳درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۱۴ هزار ۶۵۶ قرارداد رسیده بود.

افزایش حجم معاملات آتی سکه ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز سه شنبه هم مسیر با افت متغیرهای تاثیر گذار بر روند قیمت سکه همچون بهای جهانی اونس و دلار قیمت سکه در بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران با کاهش رو به رو شد.

    براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته هر پنج سررسید آتی، با کاهش قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 36 هزار تومان معامله شد و افت 0/65درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با کاهش 0/36 درصدی به قیمت یک میلیون و50هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و59 هزار تومان معامله شد و با افت 0/8 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 1/26 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 74 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 94 هزار تومان معامله شد و افت0/76درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، با روند کاهشی همراه شد و به یک میلیون و 33 هزار تومان عرضه شد. همچنین دلار آمریکا نیز 3464 تومان قیمت داشت.

    از سویی هر گرم طلای 18 عیار نزدیک به 105 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین نیم و ربع سکه با کاهش قیمت، به ترتیب 517 و 270 هزار تومان عرضه شد.

    اونس جهانی طلا نیز 1284 دلار برای معاملات در بازار نیویورک داد و ستد شد.

    در بازار ارز نیز یورو 3933،‌ پوند انگلستان 5082 تومان و یوان چین 538 تومان قیمت خورد.

    برچسب ها