عصر خودرو

خرید و فروش ۴۴۹ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

عصر بازار- در معاملات روز چهارشنبه حدود ۴۴۹ میلیون اوراق بهادار در بازارهای مختلف فرابورس ایران مبادله شد.

خرید و فروش ۴۴۹ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در روز دوم تیرماه با خرید و فروش 449 میلیون ورقه بهادار در 24 هزار و 834 نوبت به ارزش 861 میلیارد و 850 میلیون ریال به کار خود پایان داد.
    شرکت‌های برق عسلویه مپنا به همراه نیرو سرمایه و باغمیشه با بیشترین افزایش قیمت سهم مواجه شدند در حالی که بالاترین کاهش قیمت سهام مربوط به شرکت‌های اعتباری کوثر، بیمه دی و مرجان‌کار بود.
    آیفکس در این روز با افزایش 13.5 واحدی مواجه شد و به عدد 777.44 واحد رسید. بیشترین تاثیر را در این روند شرکت‌های هلدینگ خاورمیانه، پالایش نفت تهران و برق عسلویه مپنا داشتند.
    طبق این گزارش، در روز چهارشنبه فولاد هرمزگان بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام داشت به طوری که 24 میلیون سهم به ارزش 43 میلیارد ریال در این نماد داد و ستد شد.
    در بازار اول 47 میلیون سهم به ارزش 77 میلیارد و 50 میلیون ریال خرید و فروش شد و 165 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار به ارزش 298 میلیارد ریال در بازار دوم معامله شد.
    در جریان معاملات امروز، 34 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا4" معامله شد و به این ترتیب این نماد به لحاظ ارزش معاملات در صدر  اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
    همچنین، اوراق تسهیلات مسکن در تمامی نمادها با کاهش قیمت مواجه شد و هر ورقه در بازه 829 تا 865 هزار ریال دست به دست شد. بیشترین افت قیمت مربوط به نماد بهمن 94 بود.
    در میان ETFها نیز، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 3 میلیون و 580 هزار ورقه بهادار رسید.
    در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت تولید برق عسلویه مپنا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم؛ در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت فولاد هرمزگان جنوب جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه و نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه متوقف شد.

    برچسب ها