عصر خودرو

قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار رسید

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه با افزایش روبرو شد.

قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز چهارشنبه به دلیل انتشار آمار موسسه «پترولیم» آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر نفت این کشور، با روند صعودی روبرو شد.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 4 سنت افزایش به 50 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 9 سنت افزایش در برابر 49 دلار و 94 سنت به ازای هر بشکه معامله شد این در حالی است که ابتدا با افزایش بیشتری روبرو شد و به 50.54 سنت در هر بشکه هم رسید.

    همچنین براساس گزاش موسسه «پترولیم» آمریکا ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 17 ژوئن با 5.2 میلیون بشکه کاهش روبر شده، این در حالی است که پیش از این موسسه رویترز رقم 1.7 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بود، البته سازمان انرژی آمریکا قرار است امروز، گزارش رسمی از ذخایر نفت خام آمریکا منتشر کند.

    در چند روز اخیر به دلیل کم شدن نگرانی از خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا و اعلام بانک «فدرال رزرو» آمریکا مبنی بر افزایش تدریجی نرخ بهره بانکی و همچنین ضعیف شدن دلار آمریکا، شاهد بهبود قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده ایم.

    برچسب ها