عصر خودرو

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶

یک‌سوم درآمد نفتی نیجریه آب رفت

عصر بازار- بر اساس اعلام بانک مرکزی نیجریه، درآمد این کشور از بخش نفت، گاز و مالیات درآمد نفتی در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶، با افتی ۳۴.۱ درصدی مواجه شده است.

یک‌سوم درآمد نفتی نیجریه آب رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی نیجریه (CBN) در گزارش اقتصادی سه‌ماهه نخست خود اعلام کرد که این کشور در این مدت 396.47 میلیارد نایرا از فروش نفت و گاز و مالیات فروش درآمد داشته که نسبت به در آمد 601.25 میلیارد نایرایی سه‌ماهه پایانی سال 2015 افتی 34 درصدی را نشان می‌دهد. درآمد کسب‌شده در سه‌ماهه نخست همچنین 53.21 درصد کمتر از سه‌ماهه نخست سال 2015 بوده است.

    بر اساس این گزارش، افت درآمد نفتی نیجریه به دلیل سقوط ادامه‌دار صادرات نفت و گاز این کشور بوده که ناشی از سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی و تعطیلی برخی از ترمینال‌ها خطوط لوله نیجریه به دلیل درگیری‌ها در این سه‌ماهه بوده است.

    همچنین این گزارش نشان می‌دهد که تولید نفت خام نیجریه، شامل میعانات گازی و مشتقات نفتی در حدود 1.82 میلیون بشکه در روز بوده است. بر اساس این گزارش میزان صادرات نفت نیجریه در سه‌ماهه نخست سال 2016 در حدود 1.37 میلیون بشکه برآورد شده است.

    CBN اعلام کرد، قیمت متوسط نفت مرجع نیجریه (نفت بونی سبک) در سه‌ماهه نخست نسبت به فصل پایانی سال 2015، در حدود 22 درصد کاهش داشته است. این گزارش میزان درآمد ناخالص کشور را در سه‌ماهه نخست سال 2016 معادل 1269 میلیارد نایرا اعلام کرده که نسبت به برآورد بودجه 2445 نایرایی 48 درصد کمتر بوده است.

    برچسب ها