عصر خودرو

یک روز مانده به همه‌پرسی بریتانیا اتفاق افتاد;

پوند در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی ۶ سال اخیر

عصر بازار- در حالی که نظرسنجی‌ها از افزایش شانس ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا خبر می‌دهند، پوند به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود در برابر دلار نزدیک شد.

پوند در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی ۶ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، در حالی‌که پس از قتل جو کاکس، عضو پارلمان بریتانیا، نشانه‌هایی از افزایش حمایت بریتانیایی‌ها از ماندن در اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد، شاخص پوند استرلینگ در آستانه ثبت بهترین هفته خود در شش ماه اخیر قرار گرفت.

    رودریگو کاتریل، تحلیلگر ارزی بانک ملی استرالیا اعلام کرد: «پس از قتل کاکس در هفته گذشته، قیمت‌گذاری مجدد در پوند اتفاق افتاده و پوند احتمالا در آستانه نظرسنجی به شدت پرنوسان خواهد بود.»

    در معاملات امروز پوند با رشدی 0.2 درصدی معادل 1.4676 دلار معامله شد. این در حالی بود که روز گذشته هر پوند 1.4783 دلار ارزش داشت که بالاترین سطح این واحد پولی از چهارم ژانویه بوده است. بر همین اساس هر یورو معادل 76.69 پنس ارزش داشت.

    کاتریل افزود : «اگر بریتانیا در اتحادیه اروپا بماند، هر پوند در محدوده 1.52 تا 1.55 دلاری معامله خواهد شد.»

    شاخص پوند که عملکرد این واحد پولی را در برابر 7 ارز دیگر بررسی می‌کند از 17 ژوئن تاکنون رشدی 2.3 درصدی داشته و با صعود 2.6 درصدی در این هفته، بهترین عملکرد هفتگی خود را از 16 اکتبر 2009 به ثبت رسانده است.

    نظرسنجی روز گذشته IG نشان می‌دهد که کمپین ماند با 45 درصد آرا از کمپین ترک با 44 درصد پیشی گرفته است. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی روزنامه تلگراف ماندن 53 درصد و ترک 46 درصد آرا را از آن خود کردند.

    شاخص نوسان پوند در برابر دلار نیز در این هفته به 31 درصد کاهش یافت. با این حال این شاخص همچنان بسیار بالاتر از میانگین 7.9 درصد پنج سال اخیر بوده است.

    جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی نیز در خصوص خطرات اقتصادی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داد و اعلام کرد، که در صورت برگزیت، ارزش پوند در برابر دلار 20 درصد سقوط خواهد کرد.

    برچسب ها