عصر خودرو

صادرات ۶۵ هزار بشکه‌ای نفت ایران به ایتالیا؛

دو شرکت بزرگ ایتالیایی مشتری نفت ایران شدند

عصر بازار- دو شرکت ساراس و ایپلم ایتالیا از مشتریان نفت ایران هستند که قرارداد بلند مدت (یکساله) برای واردات نفت از ایران امضا کرده‌اند.

دو شرکت بزرگ ایتالیایی مشتری نفت ایران شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دو شرکت ساراس و ایپلم ایتالیا از مشتریان نفت ایران هستند که قرارداد بلند مدت (یکساله) برای واردات نفت از ایران امضا کرده‌اند.

    براساس قرارداد اولیه با شرکت ساراس ایتالیا روزانه بین 60 تا 65 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه های این شرکت ارسال می شود. صادرات نفت ایران به ایتالیا در بهار سال 95 با روزانه 30 تا 35 هزار بشکه آغاز شد.

    پیش تر سید محسن قمصری با اشاره به علت تاخیر از سرگیری فروش نفت ایران به شرکت انی ایتالیا گفته بود ایران آماده از سرگیری فروش نفت به این شرکت ایتالیایی بوده و مشکلی از نظر شرکت نفت وجود ندارد.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرایط شرکت انی ایتالیا با چهار سال قبل بسیار متفاوت شده است، تاکید کرد: هم اکنون شرایط و فعالیت شرکت انی ایتالیا از یک شرکت بالادستی صنعت نفت خارج شده است.

    وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر شرکت انی ایتالیا سهام اکثر پالایشگاه‌های خود را فروخته است، خاطرنشان کرد: مصرف و تقاضا برای خرید نفت توسط انی ایتالیا بسیار کم شده که این موضوع بر روند از سرگیری فروش نفت ایران به این شرکت ایتالیایی اثرگذار بوده است.

    با این حال این مقام مسئول اظهار می‌کند که ایران می‌تواند روزانه تا 100 هزار بشکه نفت خام به شرکت انی ارسال کند.

    بیژن زنگنه وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته از امضای قرارداد فروش نفت خام ایران به ایتالیا در اواسط سال‌جاری در تهران خبر داده و گفته بود: علاوه بر امضای قرارداد فروش نفت، تفاهم‌نامه دیگری با شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه یک میدان نفتی (فاز سوم میدان نفتی دارخوین) امضا خواهد شد.

    برچسب ها