عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

ایران به روسیه سنگ صادر می کند

عصر بازار- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های ایرانی فعال در حوزه تولید و تجارت سنگ های ساختمانی برای صادرات به روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود برنامه ریزی کرده اند و سهم مورد انتظار اولیه در این بازار گسترده نیز حدود ۱۰۰ میلیون دلار در هر سال است.

ایران به روسیه سنگ صادر می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، جعفر سرقینی در حاشیه آغاز کار نمایشگاه بین المللی سنگ روسیه گفت: نخستین حضور شرکت های ایرانی با گستردگی و تنوع محصولات در نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو با هدف اجرای برنامه منسجم و مدون صادرات در این عرصه است تا سنگ های ایران به روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود صادر شود.
    وی افزود: برخی کارشناسان فعال در بازار سنگ، میزان توانمندی شرکت های ایرانی برای تامین نیازهای بازار روسیه به انواع سنگ های ساختمانی را حداقل یک میلیارد دلار در سال ارزیابی می کنند که می تواند به عنوان هدف در نظر گرفته شود.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت همچنین اظهار کرد: گوناگونی و فراوانی معادن سنگ در ایران و همچنین میزان تولید با میزان صادرات اندک کنونی مناسب نیست.
    وی ادامه داد: ایران با حدود 4،5 میلیارد تن ذخیره انواع سنگ های ساختمانی با مشتریان بسیار در بازارهای خارجی و 150 معدن فعال، متاسفانه فقط 200 میلیون دلار در هر سال صادرات دارد و باید زمینه های لازم برای افزایش آن در نظر گرفته شود که روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود یکی از بازارهای هدف می باشد.
    سرقینی تاکیدکرد: با توجه به نامتناسب بودن توانمندی ایران در بخش صنعت و بازار سنگ با میزان عرضه محصولات و تولیدات در بازارهای خارجی، افزایش صادرات شرکت های ایرانی به عنوان یک اولویت در دستور کار است که یکی از راهکارهای آن حضور نمایشگاهی در خارج می باشد.
    روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی از جمهوری های شوروی سابق اعضای جامعه همسود هستند.
    هفدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو با حضور 258 شرکت از 27 کشور از جمله 11 شرکت ایرانی با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و احمد شریفی دبیر کل انجمن سنگ ایران دیروز (سه شنبه) در مرکز نمایشگاه های سراسری روسیه (ودنخا) گشایش یافت.
    شرکت های ایرانی در نخستین حضور خود در نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو، تولیدات مختلفی از جمله مرمر، گرانیت و ترارتن را در غرفه ای به مساحت 400 متر مربع عرضه کرده اند که مورد توجه حاضران در مراسم گشایش قرار گرفت.
    مارینا ترتیاکووا مدیر نمایشگاه بین المللی سنگ های تزیینی ساختمانی روسیه (ایندوستریا کامنیا) در این مراسم با ارزشمند خواندن حضور شرکت های ایرانی در کنار بزرگترین شرکت های دنیا از روسیه، اروپا و آسیا گفت: اولین حضور ایران در نمایشگاه سنگ های روسیه بسیار پرقدرت و متنوع است که توجه شرکت های روسی را به خود جلب خواهد کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی سنگ های تزیینی ساختمانی مسکو با شرکای روسی قرارداد همکاری امضا کنند.
    ترتیاکووا ادامه داد: بازار سنگ در روسیه گسترده و مشتریان زیادی دارد که با توجه به تنوع تولیدات ایران در این بخش، شرکت های ایرانی می توانند شرکای خوبی برای همکاری در بخش های مختلف پیدا کنند.
    نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو که افزون بر شرکت های روسی و ایرانی، شرکت هایی از کشورهای مختلف از جمله چین، ایتالیا، یونان، هند، ترکیه و مصر نیز حضور دارند تا شنبه آینده در سالن شماره 75 مرکز نمایشگاه های سراسری مسکو ادامه دارد.

    برچسب ها