عصر خودرو

مجری طرح گندم:

خرید تضمینی گندم از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت

عصر بازار- مجری طرح گندم با بیان اینکه تا کنون ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است،‌ گفت:‌ از آغاز فصل برداشت تا کنون در مقایسه با مدت مشابه روند خرید تضمینی گندم ۲۰ درصد رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اسماعیل اسفندیاری پور با بیان اینکه برداشت گندم در تمامی استان‌ها به غیر از دو استان کردستان و همدان آغاز شده است،‌گفت:‌ برداشت این محصول در برخی مناطق خشک و جنوبی مثل هرمزگان و بوشهر به پایان رسیده است.

    مجری طرح گندم با بیان اینکه تا کنون عملیات برداشت گندم در سطح دو میلیون هکتار از اراضی سطح زیرکشت گندم به پایان رسیده افزود:‌بنابر این عملیات برداشت گندم در سطح 32 درصد از مزارع گندم انجام شده است.

    وی تصریح کرد: تا روز گذشته در مجموع 4 میلیون و 730 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است که از این رقم 4 میلیون و 350 هزار تن در سامانه خرید ثبت شده است.

    اسفندیاری‌پور با بیان اینکه برداشت گندم خوب گزارش شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان برداشت و شرایط آب و هوایی امیدواریم به 10 میلیون تن خرید تضمینی گندم که برای سال زراعی جاری پیش‌بینی شده بود، دست یابیم.

    وی با بیان اینکه روند خرید تضمینی گندم تا این تاریخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است،‌ افزود: استان‌هایی خوزستان با یک میلیون و 380 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 80 هزار تن و فارس با 650 هزار تن برداشت گندم رتبه‌های اول تا سوم را در تولید این محصول به خود اختصاص داده‌اند.

    مجری طرح گندم تصریح کرد: برداشت گندم در تیرماه به بیشترین مقدار می‌رسد زیرا تمام استان‌ها در این ماه عملیات برداشت را انجام می‌دهند.

    اسفندیاری‌پور به کشاورزان توصیه کرد:‌ تا بقایای گیاهی در سطح مزارع را نسوزانند و آن را در سطح مزارع باقی بگذارند زیرا این موضوع به حاصلخیزی تولید محصول در سال آینده کمک می‌کند.

    وی همچنین با اشاره به برنامه وزارت جهاد برای افزایش تولید دانه‌های روغنی تصریح کرد:‌ از کشاورزان می‌خواهیم تا در سال زراعی آینده که از چند ماه دیگر آغاز می‌شود،‌ 15 تا 20 درصد مزارع خود را به کشت کلزا اختصاص دهند.

    مجری طرح گندم بیان داشت:‌ کشت کلزا عامل مهمی در افزایش عملکرد گندم است.

    برچسب ها