عصر خودرو

وزارت خزانه داری آمریکا:

به قرارداد بوئینگ با ایران احترام می گذاریم

عصر بازار- سخنگوی امور بین الملل وزارت خزانه داری آمریکا تلویحاً اعلام کرد: به قرارداد بوئینگ با ایران احترام می گذاریم.

به قرارداد بوئینگ با ایران احترام می گذاریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «ویتنی اسمیت» سخنگوی بخش امور بین الملل وزارت خزانه داری امریکا مدعی شد: سیاست کلی ما در مورد همه برنامه های تحریمی این است که در مورد تعامل با بخش خصوصی، اظهار نظری نکنیم.
    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوئینگ در بیانیه ای که روز سه شنبه به وقت محلی در اختیار این خبرگزاری قرار داد، اعلام کرد که این قرارداد را 'با مجوز واشنگتن و پس از آنکه دولت آمریکا تأیید کرد که ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کرده'، امضا کرده است.
    بوئینگ جزییات بیشتری را از این قرارداد فاش نکرد.
    ایران ایر روز دوشنبه خبر داد که قصد خرید نسل جدید بوئینگ 737 و مدلهای 300ER و 900 بویینگ 777 را دارد.
    منابع غربی چهارشنبه گذشته گفتند که شرکت بوئینگ بیانیه رسمی قرارداد فروش هواپیما به ایران را در آن روز منتشر می سازد.
    واشنگتن پست به نقل از ایمیل یکی از مدیران شرکت بوئینگ گزارش داد که قرارداد فروش 100 فروند هواپیمای مسافری به ایران 'بزودی' نهایی شده و اطلاعیه رسمی آن چهارشنبه به وقت آمریکا منتشر می شود.
    منابع غربی نیز سه شنبه هفته پیش اعلام کردند: هواپیماسازی بوئینگ آمریکا با ایران در زمینه فروش یا اجاره بیش از 100 فروند جت مسافربری طبق توافق تهران با قدرت های جهانی برای کاهش تحریم ها به تفاهم رسیده است.
    یک سخنگوی شرکت بوئینگ به نیویورک تایمز اعلام کرد: 'ما مشغول مذاکره با شرکت های ایران با تأیید دولت آمریکا در خرید و خدمات بالقوه هواپیمای تجاری بوئینگ بودیم.'
    وی افزود: 'ما در مورد جزئیات گفت وگوهای جاری با مشتریان صحبت نخواهیم کرد و شیوه استاندارد ما این است که خود مشتریان هرگونه توافق به دست آمده را اعلام کنند. هرگونه توافق به دست آمده مشروط به تأیید دولت آمریکا خواهد بود.'
    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران چندی پیش خبر داد: ایران برای تحقق رقابت پذیری در منطقه و جهان نیازمند 400 فروند هواپیمای میان و دوربرد است و برای فواصل کوتاه نیز به 100 فروند هواپیما نیاز داریم.
    آخوندی افزود: ما در این شرایط با حذف واسطه ها، قرارداد خرید 138 فروند هواپیمای ایرباس و ای.تی.آر را به ارزش اسمی 25 میلیارد دلار امضا کردیم و قرار است در آینده توافق های ما با بوئینگ نیز اعلام شود.

    برچسب ها