عصر خودرو

به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام شد؛

پذیرش ششمین مرحله اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران

عصر بازار- به دنبال عرضه موفقیت‌آمیز ۵ مرحله اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران، مرحله ششم این اسناد به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش شد.

پذیرش ششمین مرحله اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، اسناد مرحله ششم بر اساس بند ط تبصره 6 قانون بودجه سال 94 کل کشور و با هدف تسویه بخشی از بدهی‌های دولت به پیمانکاران بخش خصوصی منتشر شده و سررسید آن 25 اسفند سال جاری خواهد بود.
    ناشر این اسناد که به صورت 10 میلیون ورقه یک میلیون ریالی منتشر شده، وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مبلغ اسمی آن را در روز سررسید از طریق بانک ملی ایران به حساب دارندگان نهایی واریز می‌کند.
    طبق این گزارش، قیمت این اسناد در بازار و با مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد و با نزدیک شدن به زمان سررسید، قیمت آن به قیمت اسمی نزدیک‌تر شده و در نهایت هنگام سررسید، معادل ارزش اسمی خواهد شد. بنابراین معاملات این اسناد در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پس از عرضه اولیه و کشف قیمت آغاز می‌شود و متقاضیان از آن زمان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های عضو نسبت به خرید و فروش این اوراق اقدام کنند.
    بر این اساس، پیمانکارانی که بنا به هر دلیل نیاز به پول نقد دارند، می‌توانند اسناد خزانه خود را با نرخی کمتر از قیمت اسمی در بازار فرابورس به فروش برسانند و با توجه به اینکه خریدار، اوراق را کمتر از قیمت اسمی خریداری کرده است از تفاوت قیمت ناشی از خرید به کسر منتفع خواهد شد.
    این گزارش می‌افزاید، به زودی تاریخ و نحوه عرضه اولیه مرحله ششم اسناد خزانه اسلامی اطلاع‌رسانی شده و به دنبال آن، عملیات گشایش نماد معاملاتی این اسناد انجام خواهد شد تا امکان خرید و فروش آن برای اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا شود.
    گفتنی است، در حال حاضر مراحل دوم تا پنجم اسناد خزانه اسلامی که در ماه‌های پایانی سال قبل با سررسیدهای 21 شهریور، 21 مهر، 21 آبان و 9 آذرماه 1395در فرابورس ایران پذیرش شده، در حال خرید و فروش در بازار ابزارهای نوین مالی است.

    برچسب ها