عصر خودرو

برجام موجب افزایش حضور گردشگر در کشور شد;

نظام بانکی به کمک توسعه گردشگری می‌آید

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در اشتغال‌آفرینی، فقرزدایی و توسعه اقتصادی، بر گسترش زمینه‌های همکاری میان نظام بانکی و این سازمان تاکید کرد و گفت: نظام بانکی به کمک توسعه گردشگری می آید.

نظام بانکی به کمک توسعه گردشگری می‌آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «ولی الله سیف» در این دیدار با یادآوری موقعیت استثنایی کشور در بخش گردشگری و اهمیت آن در توسعه کشور افزود: بانک مرکزی برای صنعت گردشگری کشور اولویت خاصی قائل است و با بخشنامه‌ای که بتازگی برای ارایه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط به شبکه بانکی ابلاغ کرده، برای کمک به این صنعت آمادگی دارد.
    رئیس کل بانک مرکزی در مورد گسترش روابط بین المللی و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور نیز گفت: گسترش تعاملات بین المللی پس از برجام زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی را در کشور فراهم کرده و لازم است به زیرساخت و بناهای مورد نیاز صنعت گردشگری در کشور توجه ویژه ای شود.
    وی، یکی از ظرفیت های جدید اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری را صنعت گردشگری برشمرد و گفت: با وجود ظرفیت های بالای تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ایران می تواند به عنوان قطب گردشگری در خاورمیانه و آسیا باشد و توجه به این حوزه، از ضرورت های اصلی است.
    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار با ارایه توضیحاتی در مورد رتبه گردشگری ایران در سطح جهانی و برخورداری ایران از استانداردهای بین‌المللی گردشگری، پیشنهاد کرد جلسه ای بیشتر با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شود تا زمینه همکاری و حمایت نظام بانکی از صنعت گردشگری و صنایع دستی بیش از پیش فراهم شود.
    «مسعود سلطانی‌فر» ادامه داد: طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری عامل اصلی احیای اقتصاد جهانی شناخته شده و یکی از مهمترین زمینه سازان برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف است.
    پیش تر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی عنوان کرده بود، پس از اجرایی شدن برجام میزان ورود گردشگران خارجی به کشور 12 درصد افزایش یافته است، اما به دلیل نبود زیرساخت های مناسب نمی توان پاسخگوی مسائل رفاهی گردشگران خارجی بود.

    برچسب ها