عصر خودرو

بازگشت رونق تولید نفت آمریکا

دکل های نفتی دوباره زنده می شوند؟

عصر بازار- بحران نفتی آمریکا در حالی به اتمام رسیده که دوباره آمریکایی ثابت کرده اندکه به راحتی صنعت نفت این کشور رکود نمی کند.

دکل های نفتی دوباره زنده می شوند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، با وجود عرضه بیش از تقاضای نفت در بازار جهانی نفت، تولید نفت آمریکا کاهش چشمگیری نداشته است. در حال حاضر قیمت نفت دوباره به 50 دلار بازگشته و این موضوع نشانه این است که نفت شیل آمریکا نیز دوباره به بازار باز خواهد گشت.

    بر اساس این گزارش، آمار ها نشان می دهد که تعداد چاه های نفتی آمریکا از سیر کاهشی خارج شده و رو به افزایش است. سه هفته متوالی است که تعداد چاه های فعال این کشور درحال افزایش است.

    تعداد چاه های نفتی تا اواسط ماه می به مدت 20 الی 21 هفته رو به کاهش بود، ولی پس از افزایش قیمت نفت به بشکه ای 47 دلار  چاه ها دوباره فعال شده اند.

    افزایش دکل های نفتی به ین معناست که با افزایش قیمت نفت شرکت های نفتی آمریکا دوباره استخراج نفت را شروع می کنند و قصد دارند دوباره محصول خود را به بازار عرضه کنند.

    تعداد دکل های نفتی آمریکا در اکتبر سال 2014 به کمترین میزان خود رسید، که 70 درصد کاهش را به ثبت رساند.

    اگرچه ممکن است بازار نفت  در حال حاضر نیازی به محصولات تازه نفت شیل آمریکا نداشته باشد اما اکثر کارشناسان معتقدند که هنوز بحران عرضه بیش از تقاضا در بازار بهبود نیافته است .به همین دلیل افزایش محصولات نفتی دوباره باعث ایجاد بحران خواهد شد.

    برخی کارشناسان نفت بر این باورند که قیمت نفت باید تا 90 دلار برسد تا سودی برای استخراج نفت توسط شرکت های نفتی ایجاد کند. آمریکا در حال حاضر 9.1 میلیون بشکه در روز تولید می کند که این میزان از 9.7 میلیون بشکه ای که در آوریل 2015 تولید می کرد کمتر است.

    برچسب ها