عصر خودرو

مقام نفتی ایران:

برقراری روابط با شرکت ام.او.ال مجارستان اولویت دارد

عصر بازار- مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از برقراری روابط تجاری با مجارستان و فروش نفت به این کشور خبر داد.

برقراری روابط با شرکت ام.او.ال مجارستان اولویت دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کشورهای اروپایی که در دوران تحریم خرید نفت از ایران را متوقف کرده بودند، با اجرای برجام دوباره مشتری این محصول کشور ماه شده اند.
    تاکنون شرکت های توتال (فرانسه)، شل (هلند-انگلیس)، ساراس (ایتالیا)، ایپلم (ایتالیا)، هلنیک (یونان) و رپسول (اسپانیا) خرید نفت از ایران را آغاز کرده اند.
    بتازگی نیز اعلام شد شرکت های مجارستانی به دنبال خرید نفت از ایران هستند.
    به گزارش وزارت نفت، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد کشور ما در شرایط جدید و پساتحریم از هر گونه فرصت مناسب برای بازگشت به بازار استفاده می کند.
    «سیدمحسن قمصری» گفت: در این ارتباط ایجاد روابط تجاری جدید با شرکت ام.او.ال (MOL - شرکت نفت و گاز مجارستانی) که از مشتریان قدیمی شرکت ملی نفت ایران است، در اولویت ویژه قرار دارد.
    وی اعلام کرد مذاکرات برای آغاز روابط تجاری و نهایی شدن قراردادهای مربوط در دست اقدام است.
    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوان محموله های نفت خام ایران را به کشورهای مختلف بارگیری کرد.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    بر اساس این گزارش، هم اکنون میزان صادرات نفت ایران به نزدیک دو میلیون و یکصد هزار بشکه در روز رسیده که اروپا مقصد 600 هزار بشکه از نفت صادراتی کشور ماست.

    برچسب ها