عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته نزدیک ۲۰ درصد رشد کرد

عصر بازار- خبرگزاری انگلیسی «رویترز» از افزایش بیش از ۱۹.۵ درصدی واردات نفت چین از ایران در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) نسبت به دوره مشابه پارسال خبر داد.

صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته نزدیک ۲۰ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایکاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، چین در دوران تحریم با خرید نزدیک 40 درصد نفت خام ایران بزرگ ترین مشتری این محصول کشور ما به شمار می رفت.
    در دوران تحریم نیز چین همچنان عنوان بزرگ ترین خریدار نفت ایران را حفظ کرد.
    پالایشگاه های چینی پس از اجرای برجام خرید نفت از کشور ما را افزایش دادند؛ به گونه ای که هم اکنون قراردادهای خرید نفت از ایران را تمدید کرده اند و به دنبال افزایش تجارت نفتی با ایران هستند.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    خبرگزاری رویترز به نقل از اداره کل گمرک چین، اعلام کرد واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه مه امسال (اردیبهشت- خرداد) با 19.5 درصد رشد سالیانه به ٦١٩ هزار و ٣۰۰ بشکه در روز رسید.
    به نوشته وزارت نفت، گزارش گمرک چین نشان می دهد واردات نفت خام چین از روسیه در این دوره، به رقم بی سابقه پنج میلیون و ٢٤٥ هزار تن معادل یک میلیون و ٢٤۰ هزار بشکه در روز، رسید.
    واردات نفت خام چین از عربستان نیز در این دوره با 33.6 درصد رشد سالیانه، ٩٦١ هزار بشکه در روز شد.
    بر پایه اعلام بی.پی (شرکت نفتی انگلیسی)، چین با مصرف روزانه ١١ میلیون و ٩٦٨ هزار بشکه نفت در سال ٢۰١٥ میلادی، پس از آمریکا دومین مصرف کننده بزرگ این سوخت در جهان بود.

    برچسب ها