عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه:

تامین مالی صنایع از بورس کالا تقویت می شود

عصر بازار- انتشار اوراق سلف موازی برای اکثر شرکت‌ها طی سال گذشته تامین مالی راحت و ارزان را به دنبال داشته و امسال نیز تعدادی از شرکت‌ها برای تامین مالی خود از بورس کالا تمایل دارند.

تامین مالی صنایع از بورس کالا تقویت می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با توجه به اینکه از ابتدای سال بحث کاهش نرخ سود بانکی مطرح شد، شرکت هایی که قصد انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا به منظور تامین مالی را داشتند، صبر کردند تا با اعمال کاهش سود بانکی، از هزینه های آنها نیز برای تامین مالی کاسته شود به این ترتیب به زودی تامین مالی صنایع از بورس کالا تقویت می شود.

    مهرداد نعمتی، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه با بیان مطلب فوق گفت: انتشار اوراق سلف موازی برای اکثر شرکت‌ها طی سال گذشته تامین مالی راحت و ارزان را به دنبال داشته و امسال نیز تعدادی از شرکت‌ها برای تامین مالی خود از بورس کالا تمایل دارند.

    مدیر عامل کارگزاری بانک سپه افزود: در ماه های پایانی سال گذشته روند تامین مالی شرکت های تولیدی در حوزه معدن، فولاد و پتروشیمی از بورس کالا سرعت گرفت اما از ابتدای امسال اعلام کاهش نرخ سود بانکی باعث شد تا شرکت ها کمی دست نگه دارند که با توجه به اعمال این موضوع به نظر می رسد به زودی شاهد انتشار اوراق سلف موازی چند محصول در بورس کالا باشیم.

    نعمتی با بیان اینکه بورس کالا در مسیر توسعه ابزارهای مالی قدم گذاشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در بورس کالای ایران تمرکز برای انتشار اوراق سلف موازی و گواهی سپرده کالایی بالا است و همچنین توسعه معاملات اوراق مبتنی بر کالا از برنامه های ویژه این بورس به شمار می رود، در آینده ثمرات این اقدام بورس کالا در بازارهای کالایی نمایان خواهد شد.

    وی در ادامه به مزیت های اوراق بهادار سازی معاملات کالاها اشاره کرد و گفت: تامین مالی تولیدکنندگان، کاهش هزینه‌های معاملاتی و رونق در بخش های مختلف همزمان با کاهش سفته بازی در معاملات فیزیکی از مهمترین مزیت های اوراق بهادار سازی معاملات است، از این رو تقویت معاملات اوراق بهادار مبتنی بر محصولات مختلف در بورس کالا می تواند در گسترش و توسعه ابزارهای مالی تاثیر گذار باشد.

    نعمتی در پایان در رابطه فرهنگ سازی و چشم انداز تامین مالی صنایع از ابزارهای مالی بورس کالا گفت: همیشه بازارها و ابزارهای تازه وارد به شناسایی بیشتری نیاز دارند، بر همین اساس به نظر می رسد با توجه به تجربه سال گذشته و اتفاقات مثبتی که در جریان انتشار اوراق سلف موازی همچون استقبال بالای سرمایه گذاران افتاد، چشم انداز تامین مالی صنایع از بورس کالای ایران روشن است.

    برچسب ها