عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۸۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۴هزار و ۶۵۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۸۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۷ هزار ۸۰۶ قرارداد رسیده بود.

رشد ۸۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز دوشنبه برخلاف رشد دلار، سکه در بازار نقدی 8 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 34 هزار تومان رسید، این در شرایطی است که این کاهش قیمت در روز آخر بهار افت یک درصدی را برای معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران رقم زد.

    بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته هر پنج سررسید آتی، با افت قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 43 هزار تومان معامله شد و افت 1/25درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با کاهش 1/4 درصدی به قیمت یک میلیون و54هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و67 هزار تومان معامله شد و با افت 1/21 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/94 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 84 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 102 هزار تومان معامله شد و افت0/91 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 33 هزار تومان آغاز کرد که 9 هزار تومان کمتر از قیمت بسته شده روز یکشنبه بود. به گفته فعالان، افت سکه در آغاز روز دوشنبه ناشی از شروع کاهشی بهای اونس در بازارهای جهانی و ورود آن به محدوده هزار و 280 دلاربود. در ادامه روز، سکه تحت‌حمایت دلار قرار گرفت تا نه‌تنها افت بیشتری را تجربه نکند، بلکه از کف قیمت روزانه نیز بالا بیاید و نهایتا با قیمت یک میلیون و 34 هزار تومان به کار خود پایان دهد.

    همچنین نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز با روند نزولی قیمت رو به رو شد و به ترتیب با قیمت های 517 هزار تومان، 270 هزار تومان و 180 هزار تومان معامله شد.

    برچسب ها