عصر خودرو

کیش پایلوت انتقال فناوری نفت و گاز;

اجرای ۲طرح با سرمایه ۴۲ میلیون دلار

عصر بازار- - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای ۲ طرح اقتصادی و گردشگری کارگو سنتر و آب نمای خلیج فارس با سرمایه گذاری خارجی ۴۲ میلیون دلاری در کیش خبر داد.

اجرای ۲طرح با سرمایه ۴۲ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز سه شنبه  درمورد جذب سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر لزوم توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ساخت کارگو سنتر( مرکز حمل ونقل بارهوایی) از طرح های مهم در راستای تکمیل زیرساخت های تجاری و گردشگری است که درآینده نزدیک قرارداد ساخت آن با یک شرکت سرمایه گذار سوئیسی بسته می شود.
    وی حجم سرمایه گذاری این شرکت برای اجرای طرح را 25 میلیون دلار عنوان کرد و افزود : این شرکت اجرای چند طرح بزرگ اقتصادی در امارات ، جبل علی و هلند را در کارنامه کاری خود دارد .
    رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ازاد کیش اجرای طرح آب نمای بزرگ آوای خلیج فارس را طرح مهم دیگری در راستای تکمیل زیرساخت های گردشگری در کیش دانست و گفت: امیدواریم این مجموعه به عنوان ظرفیت جذاب گردشگری تا جشنواره تابستانی (18 تیر تا 30 شهریور) راه اندازی شود.
    مونسان سرمایه گذار این طرح را شرکتی آلمانی ذکر کرد و افزود : این طرح با حجم سرمایه گذاری 17 میلیون دلاری در حال اجرا است .

    *ایجاد کارخانه تولید بیوسنسوردر کیش / تبدیل کیش به پایلوت انتقال فناوری های نفت و گاز
    وی از اجرای طرحی منحصر بفرد در حوزه صنایع HighTech با فناوری پیشرفته در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: ایجاد کارخانه تولید 'بیوسنسورهای هولوگرام' با دانشگاه کمبریج انگلیس طرحی است که در کیش اجرا خواهد شد ، این بیو سنسورها در داخل بدن کار گذاشته می شود .
    مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش با تاکید بر اینکه انتقال فناوری به عنوان یکی از اولویت ها در بحث اقتصاد مقاومتی است گفت : در بازدیدی که بزودی از کارخانه تولید این بیوسنسورها در انگلستان خواهیم داشت تلاش داریم تا زمینه جذب سرمایه گذاری برای انتقال این فناوری به کیش را فراهم کنیم ،این صنعت بالاترین فناوری است که به جزیره انتقال پیدا می کند.
    وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کیش به عنوان مرکز انتقال فناوری های نوین در حوزه صنایع نفت و گاز مطرح شود افزود : با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی نفت ایران ( استصنا) ،تفاهم نامه ای امضا شده که کیش را به عنوان محل انتقال فناوری های خود قرار دهند .
    مونسان با بیان اینکه حدود 600 سازنده تجهیزات نفت عضو این انجمن هستند تصریح کرد : قرار است کیش پایلوت ورود تکنولوژی های مرتبط با صنعت نفت شود و هر عضوی که بخواهد این فناوری را وارد کشور کند باید کیش را مبدا فعالیت های خود قرار دهد.
    به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در چند ماه آینده نیز فعالان اقتصادی سرمایه گذاری های خود را در بخش پشتیبانی و حفاری های نفتی در جزیره کیش آغاز خواهند کرد.
    گفتنی است : نیاز نداشتن به روادید برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی در سفر به کیش و سهولت تردد به این منطقه یکی از دلایل تشویق بازرگانان و فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در کیش است .
    بیوسنسور از دو کلمه بیو (bio)‌ به معنی زیست و سنسور (sensor)‌ به معنی حسگر تشکیل شده است. بیوسنسور یا حسگر، ابزاری هستند که بر مبنای مواد بیولوژیکی پایه گذاری شده اند و در تشخیص های پزشکی و علوم آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند در شرایط کنونی بیوسنسورهای گلوکز از موفق ترین بیوسنسورهای موجود در بازار هستند که به اندازه‌گیری غلظت گلوکز خون می پردازند.
    یک بیوسنسور را می توان به عنوان ابزاری که از تلفیق یک حسگر بیولیوژیکی متصل به یک مبدل حاصل می شود،تعریف نمود.
    جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت از زیبا ترین جزایر خلیج فارس با ظرفیت های فراوان است که در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

    برچسب ها