عصر خودرو

در نخستین روز تیرماه رخ داد

تغییر مالکیت بیش از ۶۰۰ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

عصر بازار- در روز جاری ضمن معامله بیش از ۶۰۰ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس، ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال شد.

تغییر مالکیت بیش از ۶۰۰ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در نخستین روز تیر‌ماه 1395 با خرید و فروش 600 میلیون ورقه بهادار در 31 هزار و 218 نوبت به ارزش یک هزار و 530 میلیارد و 680 میلیون ریال به کار خود پایان داد.
    نیرو سرمایه به همراه فرآوری زغال سنگ طبس و سرمایه‌گذاری سبحان بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت‌های قند شیروان، زرین معدن آسیا و مس تکنار با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.
    در جریان معاملات امروز، 47 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" معامله شد و به این ترتیب این نماد  به لحاظ حجم و ارزش معاملات در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. ارزش معاملات در تمامی نمادهای اسناد خزانه نیز بالغ بر 120 میلیارد ریال شد.
    طبق این گزارش، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در بازار سهام با داد وستد 71 میلیون ورقه بهادار به ارزش 126 میلیارد ریال در نماد فولاد هرمزگان اتفاق افتاد.
    همچنین، آیفکس با 6.3 واحد رشد نسبت به دیروز به عدد 763.97 واحد رسید و معاملات نماد پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر را در این رشد داشت.
    در بازار اول 105 میلیون و 550 هزار سهم به ارزش 224 میلیارد و 500 میلیون ریال خرید و فروش شد و 173 میلیون و 890 هزار ورقه بهادار به ارزش 357 میلیارد ریال در بازار دوم معامله شد.
    قیمت اوراق تسهیلات مسکن امروز هم در ادامه روند روز گذشته رو به کاهش گذاشت و در محدوده 835 تا 899 هزار ریال معامله شد.
    این گزارش می‌افزاید، صندوق اعتماد آفرین پارسیان با معامله 4 میلیون و 540 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد.
    گفتنی است در روز جاری، بلوک 99.59 درصدی سهام سرمایه‌گذاری توسعه وعمران استان اردبیل به ارزش 4 میلیارد و 577 میلیون ریال در نماد "ثتوسا4" واگذار شد. علاوه بر این در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه، متوقف شد.

    برچسب ها