عصر خودرو

قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی تکان نخورد

عصر بازار- در میان انتظارات کاهش تقاضا در کوتاه مدت، قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی روز سه‌شنبه چین ثابت ماند.

قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی تکان نخورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، به طور معمول فعالیت‌های ساخت‌وساز چین در فصل تابستان کندتر می‌شود و در ماه سپتامبر مجددا اوج می‌گیرد. موضوعی که باعث شده بسیاری از کارخانه‌های فولاد تولیدات خود را محدودتر کنند.

    ریچارد لو، تحلیلگر مرکز مشاور CRU اعلام کرد: «من شنیده‌ام که برخی تولیدکنندگان در حال حاضر نرخ مصرف خود را به شدت پایین‌ نگاه داشته‌اند و تلاش می‌کنند که با تولید کمتر قیمت‌ها را بالا ببرند.»

    هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی 0.4 درصدی 2082 یوآن معامله شد که نسبت به قیمت 2189 یوآنی خود در ماه ژوئن به شدت پایین‌تر است. لو انتظار دارد که تقاضا برای محصولات فولادی و میلگرد در یکی دو ماه آینده بسیار یکنواخت باشد.

    بر اساس آمار TSI، قیمت فولاد در میان تقاضای ضعیف سقوط کرده است، به طوری که در روز دوشنبه هر تن میلگرد افتی 40 یوآنی داشته است. بر این اساس در روز دوشنبه، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 0.2 درصدی به 50 دلار و 60 سنت رسید.

    بر اساس اعلام معامله‌گران با توجه به محدوده قیمت 50 دلاری، تقاضا برای محموله‌های سنگ‌آهن نیز همچنان محدود باقی مانده است.

    هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته 372 یوآن معامله شد. قراردادهای سنگ‌آهن در روز 13 ژوئن با لمس قیمت 379.50 یوآنی بالاترین سطح چهار هفته اخیر خود را تجربه کرده بود.

    برچسب ها